Společnost


Tesco Stores ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:466
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#76362Prodej zdraví škodlivého kuchyňského náčiní a odporné zacházení při reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2024, před 8 měsíci

Petronius Prowler

Znění stížnosti

Zakoupil jsem za 150kč malou pánev v Tesco Poruba Třebovice, na pánvi bylo napsáno že je vhodná do myčky, teflonová pánvička, zrovna jsme v myčce mněli extra místo na víc tak jsme tam novou pánev dali a ta vypustila nějaké žluté svinstvo které bylo i zespod pánve a které nám zničilo a obarvilo dětské flaštičky tommee tippee a philips do žluta škoda cca 800kč, šel jsem si tedy na toto do stejné prodejny stěžovat a to jednání které jsem musel trpět od těch *** co tam pracují je neuvěřitelné, se slušným klidným přístupem se tam nedá jít, dohadovali se že co čekám od pánve za 150kč, že by nikoho nenapadlo dát pánev do myčky, že to ta pánvička nemohla způsobit a je to tvrzení proti tvrzení atd. já trvám na náhradě škod za poškozené dětské lahvičky a důkladném prověření produktů co prodávají protože jsem si 100% jistý že je to zdraví závadné zboží!


Produkt

Pánev


Požadované řešení

Kompenzace za poškozené lahvičky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2024 19:38, před 8 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

V případě, že spotřebitel se zbožím řádně zacházel v souladu s informacemi, které k němu byly přiloženy, domníváme se, že by reklamace měla být uznána.

Pokud došlo ke škodě na majetku, bylo by pravděpodobně možné také požadovat náhradu škody. Spotřebitel by však musel mimo jiné prokázat, že škoda byla způsobena vadou výrobku. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Podnět na nebezpečný výrobek může spotřebitel podat u České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-podnikatele/informace-pro-vyrobce/oznamovani-nebezpecnych-vyrobku/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2024 14:17, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.