Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#76363Vadný PC

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2024, před 8 měsíci

Jan Stuchlík

Znění stížnosti

Dobrý den.
Už moc nevím co dělat dál, tak bych chtěl zkusit oslovit DTest.

PC jsem zakoupil 16. 2. 2023. Následně jsem pak 9. 3. 2023, vytvořil reklamaci přes appku. 10. 3. 2023 jsem pak celý PC odnesl na prodejnu i s vytištěným formulářem. K reklamaci v appce jsem přiložil i soubory (screenshoty), na kterých byl zobrazen problém. Jednalo se o fragmenty na monitoru po zapnutí PC. Na prodejně mi prodejce řekl, že mou reklamaci smaže, protože byla udělána jen na grafiku a založil novou ***, čímž smazal i přiložené dokumenty. Po týdnu 17. 3. 2023, mi bylo napsáno, že si zboží můžu vyzvednou a ve vyjádření bylo napsáno, že nebyla odhalena žádná mnou popisovaná chyba a PC běží bez problému.
Po zapnutí PC jsem už k žádnému problému, který jsem popisoval nedocházelo a fungoval jsem do 25. 10. 2023. Moc jsem u PC nesedával přes léto, ale všímal jsem si občasného problikávání monitoru. Toho dne 25. 10. 2023, začal počítač sám od sebe vypínat programy po cca 2 – 5 minutách, přičemž byl vytížen max. na 20%.
Řešil jsem tento problém se známým, který se hrabe denně v PC a protože mi svítila i po zapnutí PC žlutá kontrolka VRAM, řekl ať zkusím nejjednodušší věc a to je vypnout PC, vytáhnout jednu ramku (mám 2x32) a PC zapnu. Pak uvidím jak PC reaguje a jestli tedy není problém v ramkách. Po chvíli mi PC začal sám od sebe opět vypínat rýsovací program AutoCAD + sebou shazoval i prohlížeč a veškeré další programy co jsem měl zapnuty. Zkusil jsem tedy vyměnit ramky a dělo se to samé.
Vrátil jsem obě ramky na svá místa a zkusil PC zapnout. PC se v podstatě pak už nezapnul. Běžel, ale monitor nereagoval. Zkusil jsem ramky vytáhnout a dát je tam znovu, protože se mohlo stát, že jsem je tam dal špatně. Nastal stejný problém. Zkusil jsem tedy dát ramky do jiných slotů (jsou tam 4 a využité tam byly 2). Taky to nevyřešilo problém a PC se už vlastně ani nezapnul a svítila pořád kontrolka VRAM.
Vytvořil jsem tedy druhou reklamaci, ke které jsem doložil veškeré materiály (videa, fotky), přes úschovnu. Po 30 dnech mi přišel PC s vyjádřením, že je naprosto v pořádku a jediné co bylo, že byly špatně docvaknuty RAMky.
PC jsem tedy doma zapnul a byly tam stejné chyby. Chtěl bych podotknout, že PC je můj pracovní nástroj a zákazníci čekali, než jsem jim dodělal projekty a tímto přístupem se to ještě prodlužovalo.
Volal jsem tedy na reklamační oddělení CZC, co mám dělat, protože jsem si PC vyzvedl po druhé reklamaci a pořád jsou tam chyby. Bylo mi řečeno ať dám PC na reklamaci znovu. Ptal jsem se co můžu dělat jiného a operátor mi řekl, že PC můžu dát do nezávislého servisu, který je schopen vypracovat posudek. V případě, že by se chyba potvrdila v servisu i následně u CZC, náklady mi budou proplaceny. To se nakonec nestalo. Servis v Brně jsem si našel a v servisu potvrdili a zpracovali protokol, že k chybám dochází i když vyměnili: HHD s OS, grafickou kartu, paměti, zdroj, monitor. Do čeho nesahali byl procesor a základová deska. Vše to napsali do protokolu. S tímto jsem šel do CZC a nechal PC potřetí reklamovat. Reklamaci uznali a vyměnili mi procesor. Bohužel základovou desku, ale ani neotestovali. Chyby s pádem programů už se tolik neprojevovaly, ale občas když jsem si zapnul PC hru (zaklínač, space engeneers,...), tak docházelo k pádům a hlavně se na monitoru při práci nebo sledování filmů/seriálů objevovaly fragmenty, obraz se vypínal, problikával, takže jsem PC dal po čtvrté na reklamaci. Opět mi byl PC vrácen, že nenašli žádné mnou popisované chyby a že základovou desku poslali výrobci na otestování a je naprosto v pořádku. Bohužel v pořádku není a opět se projevuje problikávání monitoru a pády programů.

Co nyní mohu dělat. PC není stabilní a při práci není úplně příjemné, když monitor problikává.


Děkuji.


S pozdravem
Ing. Jan Stuchlík


Požadované řešení

Odstoupení smlouvy a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2024 19:44, před 8 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že posudek servisu bude spotřebiteli proplacen, mělo se tak také stát.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud se vada na zboží projevuje i přes to, že v rámci reklamace bylo konstatováno, že popisované vady se neprojevily, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.