Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Zboží zakoupené přes eshop Vemzu.cz obj. 240210024 bylo vráceno a potvrzeno eshopem 5.4.2024, že vratka proběhla v pořádku a peníze mi budou vráceny:
"Dobrý den,
bereme na vědomí a předáváme relevantním kolegům ke zpracování. Částka bude do 14ti dnů vrácena.
S pozdravem
TEREZA
VEMZU GANG"
Do dnešního dne jsem posílala již 3 emailové urgence o vrácení peněz, odpověď vždy stejná, že zaurgují kolegy na finančním oddělení (naposledy odpověděli 9.5.2024). Ale peníze vráceny nebyly, jak je evidentně běžná praxe tohoto eshopu, vzhledem k množství obdobných stížností, které na tuto společnost evidujete.
2 x noční stolek
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, to mě mrzí, na případ se podívám a pokud je vše v pořádku, tak též obratem napravím. Pokud byste neevidovala do konce týdne, klidně mi dejte vědět napřímo na david@vemzu.cz. Děkujeme za vaší spolupráci a pochopení. Hezký den.
Dnes mi byly peníze vráceny. Obchod vemzu.cz nicméně důrazně nikomu nedoporučuji, běžná praxe je peníze nevracet. Stížností jako ta má je všude po internetu plno.
Eshop peníze v zákonné lhůtě nikomu ze zásady nevrací, v řádech týdnů opakovaně tvrdí, že urgují finanční oddělení, a to je vše.
Je velmi smutné, že se zákazníci musí uchýlit ke stížnostem jako tato, aby eshop peníze vrátil. Eshop by měl za tyto své nezákonné praktiky být peněžně pokutován.
Dobrý den, paní Martino, děkujeme za vaší zpětnou vazbu, která si vážíme a moc nám to do budoucna pomůže a pokud by bylo cokoliv třeba, neváhejte dát vědět. Děkujeme. Hezký den.
Hodnocení: