Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76368Vysazení nezletilého průvodčím

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2024, před 8 měsíci

Alena Kubelková

Znění stížnosti

Můj 14 letý syn včera cestoval vlakem z Benešova u Prahy(19:35) do Světic(20:04) Průvodčí synovi zkontroloval platnou jízdenku. Syn si po jeho odchodu položil nohy v botech na protější sedačku(to rozhodně neschvaluji a syn byl poučen) Průvodčí se vrátil a synovi chtěl udělit pokutu 400,- na místě, nebo 1000,- blokovou pokutou. Syn peníze neměl, tak řekl, ať mu ji vypíše. Průvodčí chtěl doklad, ale syn mu řekl, že nemá doklad, že je mu 14 let. Průvodčí ho vysadil ve stanici Pyšeli. Je nezletilý, pan průvodčí by ho měl předat na zastávce pracovníkovi českých drah a né ho tam nechat stát samotného, nemá na to právo.Pro syna jsme museli jet, protože neměl peníze na další vlak. Čekal tam sám jestě hodinu.Podotýkám, že ho vysadil kolem 20:00 večer. Myslím, že to šlo řešit napomenutím. Jsem velice rozhořčena a doufám, že se to s průvodčím nějak dořeší!!!! Myslím, že šlo o zbytečnou buzeraci mladého kluka, který poslušně vystoupil.


Požadované řešení

Žádám důrazné napomenutí průvodčího a dodržování přepravních podmínek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2024 20:03, před 8 měsíci

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Dle přepravních podmínek společnosti platí, že pověřený zaměstnanec ČD vyloučí z přepravy v nejbližší vhodné stanici cestujícího, který poruší přepravní podmínky podle čl. 49 SPPO (např. pokud znečišťuje nebo poškozuje zařízení ČD nebo ND) a odmítne nebo nemůže na místě zaplatit jízdné nebo související cestovní doklad dle tarifu ČD, přirážku k jízdnému nebo přirážku za porušení přepravních podmínek podle čl. 50 SPPO.

Vyloučením cestujícího z přepravy však nesmí být ohrožena jeho bezpečnost a zdraví a nesmí být ohrožena ani bezpečnost železniční dopravy, nedoprovázené dítě mladší 15 let lze vyloučit z přepravy pouze předáním přivolanému příslušníkovi obecní policie nebo Policie ČR.

V tomto případě se tedy dle popisu stížnosti domníváme, že společnosti porušila své vlastní přepravní podmínky. Porušila-li společnost skutečně svou smluvní povinnost, má spotřebitel rovněž právo domáhat se náhrady škody, která mu z důvodu porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti vznikla. V takovém případě bude na spotřebitelovi, aby prokázal, že mu vznikla škoda a že existuje příčinná souvislost mezi porušením smluvní povinnosti ze strany společnosti a vznikem škody.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.