Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Přes Vinted jsem dne 5.5.2024 prodal značkovou kabelku za 3000 korun. Kabelku jsem pečlivě zabalil jako vždy, když posílám zásilku. Balíček přišel kupujícímu poškozený, a na kabelce byl malý flek. Oba jsme kontaktovali Vinted, a Vinted posoudil, že jsem balíček “nepatrně zabalil” a že to je prý má chyba. Peníze jsem již nedostal a kupující prý není povinen mi kabelku vracet zpět, i přes to, že to moje vina nebyla. Balíček byl poškozen při přepravě Zásilkovnou.
Po konverzaci s kupujícím mi to vše přišlo podezřelé, a přišel jsem k závěru, že kupující nejspíš balíček zničil sám, a flek na kabelce byl vyphotoshopován.
Vinted ignoroval vše mé stížnosti a obavy, a nehodlali se se mnou dál bavit, či dále prověřit tento problém.
Heaven by Marc Jacobs Kabelka
Vinted by měl tento problém znovu prověřit a uvědomit si, že pokud tyto “podmínky” prodeje budou stejné jako doposud, tak se toto bude dít pořád dokola. Takto je hrozně jednoduché někoho okrást o zboží. Požaduji o finanční kompenzaci - chci své peníze za prodej. Společnost by měla být na takovéto případy pojištěna, a měla by vyhovět oboum stranám.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud dojde ke sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy, budou informace poskytnuté společností Vinted Go nebo dopravcem považovány za správné, pokud společnosti před dokončením Transakce neposkytne spotřebitel důkazy o opaku. Pokud byl předmět zabalen správně, ale došlo ke ztrátě nebo poškození zásilky při přepravě obdrží prodávající od společnosti Vinted finanční náhradu za ztrátu nebo škodu, a tato částka může záviset na tom, který dopravce byl použit.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyřešením situace, je vhodné o dané situaci informovat společnost Vinted s.r.o. Společnost je možné kontaktovat například skrze kontaktní formulář zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&related_only=false&allow_direct=1 nebo písemně formou doporučeného dopisu s dodejkou na adrese sídla společnosti: Vinted s.r.o., Zenklova 32/28, 18000 Praha.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.