Počet nahlášených stížností: | 192 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 0 |
několikrát sem žádal o zrušení ůčtu a odhlášení že jejich služby nepoužívám a bylo mi odpovězeno abych zaplatil a oni mi odblokují ůčet o který sem nestál.nyní mi přišel dopis z Německa z Mnichova z advokátní kanceláře abych neprodleně do 23.5 částku 3 krát navýšenou to je 1.504,50 - EUR 60,12 uhradil, prosím pomozte mi co mám dělat. Děkuji předem.
CHCI ZRUŠIT ČLENSTVÍ A JEJICH NEOPRÁVNĚNÉ POŽADAVKY
|
Tweet |
Pokud jde o smlouvu o placeném "VIP členství" uzavřenou mezi spotřebitelem a společností, může spotřebitel od této smlouvy odstoupit bez udání důvodu zásadně do 14 dnů od jejího uzavření (§ 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V takovém případě má společnost povinnost vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj obdržela (s výjimkou upravenou v § 1834 občanského zákoníku).
Pokud lhůta marně uplynula, je možné vztah ukončit výpovědí. Dle obchodních podmínek společnosti je výpověď smlouvy účinná pouze tehdy, je-li zasláno výslovné písemné prohlášení (e-mailem support@mycustomercare.ch nebo poštou). Spotřebitel je ve výpovědi povinen uvést své celé jméno, využitou seznamovací stránku, svou e-mailovou adresu použitou k registraci a své uživatelské jméno. Kromě toho může spotřebitel výpověď učinit i prostřednictvím formuláře pro ukončení smlouvy.
Upozorňujeme, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k odstoupení od smlouvy či vypovězení smlouvy.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, možném vzniku dalších účtů na jiných portálech, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Vymáhání:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud by se spotřebitel domníval, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.