Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 3.4. 2024 jsem u Febo.cz objednal policovou skříň a okamžitou platnou jsem ji uhradil (mám samozřejmě zaúčtované v internetovém bankovnictví).Po asi týdnu přišel email,že dodání se vzhledem k vytíženosti zpozdí na asi 8 až 10 týdnů.Po měsíci od platby jsem obdržel opět emailem zprávu,že kvůli dodavateli byla objednávka zrušena a že mi peníze budou vráceny.Po asi týdnu od poslední zprávy přišla poslední,že se firma dostala do insolvenčního řízení a že se omlouvají proto že nejsou schopni peníze vrátit.Telefonicky jsem byl odkázán na insolvenční rejstřík s tím,že je to již v rukou státu.Za radu předem děkuji
Regál RKS-07 Barva: olše kód produktu 566687
Vrácení peněz za nedodání zboží
|
Tweet |
V současné době nemáme informaci, že by ohledně společnosti Febo s.r.o. probíhalo insolvenční řízení.
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Pokud by tedy bylo možné smlouvu splnit, mohl by spotřebitel trvat na dodání objednaného zboží.
Pokud by však spotřebitel souhlasil s odstoupením od smlouvy, platí následující:
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v určené lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě formou doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu Febo s.r.o. Velký Třebešov 12, 55203.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.