Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Tovar som objednal, zaplatil platbou cez Aukro, tovar mi nebol dodaný ani po mesiaci.Kontaktoval som predávajúceho, ktorý mi oznámil, že tovar predal už skôr a zabudol zmazať inzerát. Aukro mi nechce vrátiť platbu, nekomunikuje, neodpovedá na správy. Zvažujem právne kroky, toto som naozaj nečakal, som sklamaný z prístupu Aukra
https://aukro.sk/gitara-jackson-adrian-smith-sdx-maple-white-7056529509
Vrátenie platby
|
Tweet |
Pokud došlo ke zrušení obchodu mezi stranami (resp. k jejímu neuskutečnění), měla by být kupujícímu v přiměřené době vrácena částka, kterou zaslal společnosti Aukro na její inkasní účet.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
kupující dne 29. 4. nahlásil nedodání zboží ze strany prodejce. Jelikož byla platba pozastavena na bankovním účtu Aukra, ověřili jsme skutečnost i u prodejce, abychom vyloučili situaci, že by navzdory tvrzení kupujícího bylo zboží skutečně odesláno. Prodejce se nám ve stanovené lhůtě pro podání nevyjádřil, proto byla dne 16. 5. 2024 platba vrácena na účet kupujícího. O tomto byl téhož dne informován i kupující.
Pokud k dnešnímu dni kupující platbu neobdržel, rádi mu zašleme potvrzení o provedené platbě, aby si mohl transakci ověřit přímo u banky.
Děkujeme za spolupráci.
S pozdravem
Zákaznická péče, Aukro tým
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.