Společnost


Libor Suchý, autoprodejna

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76420Skryté/zalmčené vady při koupi ojetého automobilu v programu DasWeltAuto

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2024, před 8 měsíci

Patrik Flodr

Znění stížnosti

V rámci DasWeltAuto jsem zakoupil automobil značky VW (rok registrace 2022) v prodejně Libor Suchý, Znojmo. Do 14 dnů od převzetí vozu jsem objevil dvě skryté vady, poškození projektorů zrcátek na obou stranách a chybně fungující, resp. nefungující klimatizaci (ohlásila sama autodiagnostika v "oranžové" formě hlášení chyby včetně doporučení servisní opravy).

Opakovaně jsem informoval jak vedoucího prodejny Bc. Štěpána Kováče, tak i majitele p. Libora Suchého, a bohužel jsem narazil na nízké standardy procesu reklamace vozu do 14 dnů od prodeje. I přes přímo vyslovenou žádost o zahájení reklamace jsem byl u obou pánů odkázán na "...tak si to zařiďte ve vašem místě, auto je v záruce VW", a nikdy nebyl sepsán reklamační protokol těchto skrytých vad.

Sám jsem si tedy objednal opravu jak projektorů, tak i klimatizace u oficiálního dealera a servisu VW s tím, že po dobu opravy údajně nemám nárok na náhradní vůz...

Jednoznačně si myslím, že v rámci DasWeltAuto programu proklamované záruky včetně záruky "mobility" nebyly naplněny, a proto jsem kontaktoval jak CZ importéra VW, tak i centrálu DasWeltAuto, a na konečnou oficiální reakci čekám.

Jako zákazník tohoto "značkového" autobazaru jsem rozčarován jednáním uvedeného prodejce, který mi po zaplacení a převzetí vozu odmítl naplnit záruky, nesepsal reklamační protokol, a pouze mne odkázal na "...tak si tam zavolejte a objednejte se...". Jednoznačně selhaly i oficiálně v DasWeltAuto proklamované kontrolní procesy "předprodejní" diagnostiky a "předprodejního" servisu vozu.

Dle mé aktuální zkušenosti jsou rozdíly v jednání prodejců v rámci DasWeltAuto, poukazuji na svoji opakovaně dobrou zkušenost s Auto Jarov Praha, a zcela opačnou zkušenost s prodejnou Libor Suchý, Znojmo.


Produkt

Vůz VW rok výroby/registrace 2022, skryté/zalmčené vady, nezahájená reklamace


Požadované řešení

Napravení situace - uznání reklamace, sepsání reklamačního protokolu, oprava skrytých/zamlčených vad, poskytnutí náhradního vozu po dobu opravy reklamovaného vozu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2024 22:36, před 8 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2024 16:35, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.