Společnost


RegioJet a.s.

Počet nahlášených stížností:370
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76422Klimatizace (případ, kdy nelze vypnout)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2024, před 8 měsíci

Veronika Hlaváčová

Znění stížnosti

Dobrý den, zajímala by mě práva mne jako spotřebitele, kdy chci reklamovat službu kvůli velmi ztíženým podmínkám, ve kterých jsme museli cestovat. Koupili jsme si na dlouhou cestu z Budapešti do Prahy business třídu kvůli komfortu, který poskytuje. Cesta trvá vlakem necelých 7 hodin. V kupé business třídy byla od počátku puštěná na maximum klimatizace. Zeptali jsme se obsluhy, zda by šla klimatizace buď výrazněji ztlumit nebo vypnout. Stevard nám řekl, že bohužel. Díval se na regulaci v kupé, byla prý na minimu, takže snížit již nešlo. Vzhledem k hlučnosti a intenzitě proudícího vzduchu se tak muselo jednat o technickou závadu. Prý by museli ztlumit v celém vagónu, to však nechtěli. V Budapešti bylo 24 stupňů, kvůli obrátce vlaku stojícího na slunci se dalo pochopit, že chtěli nárazově zchladit. Nicméně takto intenzivně puštěná klimatizace byla po celou dobu jízdy, už zcela bez ohledu na klimatické podmínky. A to do večerních hodin (za tmy), kdy vlak přijížděl do Prahy. Cestovali jsme tak prakticky 7 hod v intenzivně chlazeném kupé, aniž bychom s tím mohli cokoli dělat. Díky tomu jsem si dovezla nachlazení. V celé situaci si připadám jako rukojmí, který sice zaplatil drahou službu, ale z pohledu komfortu tak služba absolutně ceně neodpovídala a nebylo možné s tím za jízdy nic dělat (nebylo možné si vyměnit místo, vlak byl plný, ztlumit nešlo, bylo možné pouze strpět nebo vystoupit, samozřejmě bez náhrady). Z těchto důvodů jsem u společnosti tuto cestu reklamovala a popsala důvod. Po týdnu jsem obdržela reakci, že se pokusí technicky nějak ve vagónu problém vyřešit, plus vyjádření lítosti a žádost o pochopení. Odepisovala jsem znovu s žádostí o řešení mé reklamace a nároku na možnou kompenzaci. Výsledek je ten, že jsem po dalším týdnu obdržela vyjádření, že na žádnou kompenzaci nárok nemám, ta se poskytuje jen o nefunkční klimatizace. To mi již přišlo jako neadekvátní reakce na problém, který popisuji a pouze schematické řešení společností definovaných případů, kdy ke kompenzaci přistupují. Pominu-li nulovou empatii na straně jejich zákaznické podpory, tak jsem v situaci, kdy mi na poslední email (ještě znovu jsem žádala o přezkoumání a odkaz na oprávněného člověka s vyšší kompetencí, kam bych se mohla ještě obrátit) bylo tou samou zaměstnankyní sděleno, že její vyjádření je vyjádřením společnosti a je konečné, a mně již příliš možností se domoci rozumného posouzení mé reklamace nezbývá. Proto se obracím na vás, abych věděla rozsah svých práv v této věci a mohla se účinně bránit. Jde mi v tomto směru již jen o princip, kdy utracené peníze za 3 osoby ve výši 4.182 Kč nejsou tak malé, aby mi nad touto situací stačilo mávnout jen rukou. Jedná se o nekomfort ohrožující zdraví, nemožnost situaci během cesty jakkoli ovlivnit, paradox business třídy a v neposlední řadě velmi nevyspělou zákaznickou podporu, která má jednak velmi dlouhou reakční dobu a druhak disponuje limitovanou schopností vhodně řešit zákaznické reklamace. Stojí mě to nyní čas, ale ráda bych dotáhla do konce, vyčerpala všech možností, ať již je výsledek jakýkoliv. Děkuji za pomoc.


Produkt

RegioJet, jízdenka pro 3.os. z Budapešti do Prahy, business třída, datum cesty 5.5.2024


Požadované řešení

Relevantní prošetření mé reklamace vzhledem k poskytnutým informacím a doloženým důkazům (video poskytnuté i při řešení reklamace) a adekvátní řešení. Domnívám se, že mám nárok na finanční kompenzaci (i kdyby se jednalo o částečnou). Pokud bych na ni de iure nárok neměla, očekávám proklientské řešení (např. poskytnutí slevy). Jde mi o ochranu mých spotřebitelských práv, která je pro mě podstatná. Sekundárně bych očekávala vyspělejší prozákaznický přístup ze strany velké společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2024 21:49, před 8 měsíci

Není-li služba ve sjednané kvalitě poskytnuta, doporučujeme spotřebiteli, aby dle článku XIV smluvních přepravních podmínek společnosti RegioJet a.s. uplatnil reklamaci, tak jak zde již spotřebitelka dle popisu stížnosti učinila. Reklamace z přepravy cestujících a zavazadel se podávají písemně na adresu sídla dopravce: STUDENT AGENCY, Dům pánů z Lipé, Náměstí Svobody 86/17, 602 00 Brno, telefonicky na čísle: 420 539 000 146, e-mailem: reditel@regiojet.cz, nebo osobně na jakékoliv pobočce STUDENT AGENCY/RegioJet. Reklamaci lze podat do 1 roku po uskutečnění jízdy na výše uvedených kontaktech.

Reklamaci je možné uplatnit prostřednictvím formuláře na webové adrese: https://regiojet.cz/sluzby/vase-podnety.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2024 16:29, před 6 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.