Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 5.5.2024 jsem u vás zakoupila na prodejně XXXLutz Černý Most sestavu do předsíně a týž den si ji vyzvedla. Doma jsem místo pro sestavu přeměřila a bohužel jsem zjistila, že jsem měla jeden z rozměrů špatně změřený. Sestavu jsem tedy nerozbalila s tím, že ji vrátím.
Dne 11.5.2024 jsem se zastavila na prodejně XXXLutz Letňany a vysvětlila celou situaci. Bylo mi řečeno, že je vrácení možné, ale protože jsem ji zakoupila na jiné prodejně, měla bych situaci vyřešit tam přímo s prodejcem. V XXXLutz Černý Most mi bylo bohužel řečeno, že zboží zakoupené na prodejně vrátit nelze (pouze to, které bylo zakoupeno online, protože jsem neměla možnost si jej prohlédnout). Snažila jsem najít jiné řešení, tedy že mi peníze nebudou vráceny, ale cena zboží bude nahrána na "slevovou" kartu XXXLutz, ze které si později zakoupím na prodejně jiné zboží. Tato varianta však byla také zamítnuta.
Bylo by prosím možné situaci vyřešit jednou z výše zmíněných možností? Sestavu nemám kam dát. Jak jsem již zmínila, je v nerozbaleném původním stavu, ve kterém jsem si ji vyzvedla u vás ve skladu.
Děkuji předem za odpověď.
Markéta Štimplová
Šatna Elba 08870425/03
(i) Vrácení peněz, nebo (ii) nahrání částky na "slevovou" kartu XXXLutz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo však spotřebitel nemá v případě, že zboží zakoupil v kamenné prodejně.
Pokud by však společnost možnost vrácení zboží při jeho zakoupení v kamenné prodejně nabízela, jednalo by se o čistě smluvní ujednání a záleželo by tedy na případných podmínkách pro vrácení takového zboží.
Obecně však platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že zboží je možné vrátit i v případě, že bylo zakoupeno v kamenné prodejně, mělo by být spotřebiteli vrácení také umožněno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.