Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 17.05.2024 jsem objednala 3 lístky z Prahy do Olomouce, jeli jsme z kolegy z Rakouska. Bohužel cesta nabrala zpoždění, takže jsem byla nucena lístky stornovat.
Lístky jsem objednávala z apliakce smile club, kterou jsem stáhla těsně před koupením lístků - registraci jsem neměla, tak jsem se přihlásila přes apple ID.
Za stornované lístky jsem dostala přes 2 tisíce kreditů, které ale nevyužiju, protože vlakem vůbec nejezdím, pouze výjimečně.
Nejedná se pro mě o zanedbatelnou částku, penízte mi nedají ani kolegové, protože je to na mém účtu. Snažila jsem se komunikovat s operátory i přes reklamaci, ale služně mě poslali někam.
Nesouhlasím s tím, že mi nevrátí peníze za nevyužitou službu.
Prosím o pomoc.
jedná se o jízdenky ***, 3x719, cesta Praha- Olomouc - 18:00, 17.05.2024. Netušila jsem, že přihlášením se do aplikace mi "zanikne" nárok na finance.
Kristýna Tomečková
jedná se o jízdenky ***, 3x719, cesta Praha- Olomouc - 18:00, 17.05.2024.
Převod peněz zpět na kartu, ze které bylo placeno
|
Tweet |
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Tomečková, je nám líto, avšak v případě nákupu jízdenek pod registrovaným emailovým účtem ve Smile Club věrnostním programu lze jízdenky stornovat pouze do leo kreditu, jak je uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách i v podmínkách věrnostního programu. Náš věrnostní program je dobrovolný, nákup jízdenek není podmíněný registrací. S těmito podmínkami jste souhlasila dobrovolně před nákupem jízdenek a předpokládá se, že v takovém případě jste se s podmínkami i seznámila.
Dobrý den, s leokredity se splatností na rok nesouhlasím. Lze vidět, že registrace proběhla ten den- přihlásila jsem se intuitivně přes aplikaci, netušila jsem, že to znamená nemožnost se vrátit k penězům.
V tom případě žádám o odstoupení od členství- bylo uzavřeno na dálku a vrácení financí na kartu, ze které bylo placeno. Bylo mi sděleno, že LEO kredity mají neomezenou platnost a vidím, že je platnost rok.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jestliže se jednalo o "storno" jízdenek, které společnost nabízí smluvně a nešlo tak o zákonnou povinnost (např. pro porušení smlouvy), je možné peníze vrátit v kreditech. Spotřebitelé však musí být o této skutečnosti řádně informováni. Pokud by však ke "stornu" došlo následkem zaviněného zpoždění předchozího spoje stejného dopravce, bylo by pravděpodobně možné vrácení peněz požadovat přímo.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den, paní Tomečková, jak je uvedeno v podmínkách Smile Club, které jsou veřejně dostupné na našich webových stránkách a se kterými jste souhlasila: "Platnost leo kreditů je pro všechny účastníky programu následující: Standardní leo kredity mají neomezenou platnost. Bonusové leo kredity a tarifní cashback mají platnost 6 měsíců od data jejich připsání, po 6 měsících bonusové leo kredity a tarifní cashback expirují a nárok na jejich využití tím bez dalšího zaniká. "
Pokud je jízdenka stornována, připisují se standardní leo kredity, tudíž mají neomezenou platnost. Zákazník má nárok na odstoupení od členství, pokud nebyla provedena žádná transakce, v tomto případě byl účet založen, zakoupeny jízdenky a následně stornovány jízdenky. Proto v tomto případě možnost odstoupení od členství nevzniká.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.