Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76435Nedostatek finanční hotovosti na pokladně v Praze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 hodiny 19 minut

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2024, před 8 měsíci

Klára Ševčíková

Znění stížnosti

Dobrý den, již po několikáté se mi stalo v Praze na Masarykově nádraží, že se na mě utrhovali pokladní, že nemají peníze na vrácení. Dokonce mi bylo řečeno, že mám mít rozměněno Já! Pardón, ale ČD za lonský rok vykazují rekordní zisky a v Praze ( hlavním městě) nemají hotovost a ještě mi dost nevybíravím způsobem dávají najwvo, že si mám jít rozměnit. To je snad hlavní náplň práce Vašich pokladních, prodej lístků a rozměněnou hotovost na vracení. Odvětila mi také, že teď začíná, to mě ale nezajímá. Nebo Vy když jdete na oběd do restaurace, tak to máte také připravené přesně?


Produkt

18.5. 7:45 Masarykovo nádraží


Požadované řešení

Poučení zaměstnanců na pokladně, jaká je náplň jejich práce a dostatečná hotovost na vracení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2024 22:11, před 8 měsíci

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Pokud společnost umožňuje platbu v hotovosti, měl by mít u sebe pokladní alespoň nějakou hotovost pro případ rozměnění. Zákon o oběhu bankovek a mincí stanovuje povinnost každému přijímat tuzemské peníze, avšak nelze učinit závěr, že prodejce musí být vždy schopen v rámci zaplacení zboží vrátit hotovost na jakoukoliv bankovku.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.