Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po 1 měsíci používání mobilního telefonu jej nelze zapnout. 15.5.2024 mi pan Pavel Málek napsal, že vše k uplatnění reklamací je uvedeno na eshopu...Již 11.5. jsem na odkaz servis@ipato.cz zaslal dotaz kam zaslat telefon k opravě a když ani po týdnu nepřišla odpověď, začal jsem dnes hledat, kdo by telefon opravil, ale bezúspěšně. V odkazech na reklamace ještě byla uvedena adresa servisu pro AGM a to www.agmmobile.com, na kterou v odkazu nešlo kliknout a po přímém vyhledání těchto stránek žádná nebyla v češtině.
AGM H3, Black 4GB RAM+64GB ROM, ***
Protože jsem opatřil displej tvrzeným sklem, tak jsem původně uvažoval o opravě. Vzhledem k tomu, že již dnes není možnost servisu telefonu, pochybuji, že v budoucnosti to bude lepší a tak bych chtěl odstoupit od smlouvy a vrátit nefunkční telefon prodejci. Požaduji vrácení 3 999,00 Kč od prodejce telefonu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace je přitom podána již samotným oznámením společnosti, že je zboží vadné. V tomto případě byla tedy reklamace podána napsáním e-mailu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost TPunix s.r.o. nás informovala, že se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů. Stížnost jsme proto nuceni uzavřít.
Spotřebitel však i nadále může využít mimosoudního řešení sporu při ČOI (viz výše) a v případě dalších dotazů může kontaktovat naši telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.