Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Zrušila jsem zájezd č.***. Lékaři nedoporučili manželovi let letadlem. Zaplatila jsem
cestovní kanceláři Fischer 50% ceny zájezdu s tím, že mi Evropská pojišťovna peníze vrátí.
Nestalo se. Přestože jsem doložila veškerou lékařskou dokumentaci, podle jejich podmínek
u manžela chronické onemocnění již existovalo, tudíž nemohou přiznat pojistné plnění.
Tak jsem se obrátila na p. R z CK Fischer, zda by nebylo možné vrátit alespoň část peněz.
Taktéž odmítl, měl prý již výdaje za hotel a letadlo.
Dvakrát jsem ho písemně požádala o vyčíslení výše stornopoplatků, které vznikly s tím spojených / fa hotelu a letecké společnosti/ čl. 5 VOP.
Žádná odezva.
č. zájezdu ***
Vrácení peněz, nebo alespoň část
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek společnosti je zákazník oprávněn kdykoliv před uskutečněním zájezdu od smlouvy o zájezdu odstoupit. V případě, že však zákazník odstoupí od smlouvy z důvodu jiného, než se kterým občanský zákoník spojuje právo odstoupit od smlouvy od zájezdu bez povinnosti
hradit odstupné, je zákazník povinen CK uhradit odstupné („stornopoplatky“). Výše stornopoplatku se přitom odvíjí mimo jiné od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu.
V obchodních podmínkách je dále uvedeno, že na žádost zákazníka cestovní kancelář výši stornopoplatků odůvodní.
V tomto případě se dle popisu stížnosti domníváme, že spotřebitelka měla navíc zaplacené pojištění storna zájezdu u pojišťovny.
V pojistných podmínkách pojišťovny je uvedeno, že společnost není povinna poskytnout pojistné plnění v případě, že akutní onemocnění či úraz, u nichž v době sjednání pojištění probíhala léčba či vyšetření nutná pro stanovení diagnózy nebo způsobu léčení nebo v případě chronického onemocnění.
Pokud spotřebitel s vyřízením pojistné události nesouhlasí, může požádat pojišťovnu o opětovné prošetření.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů. Subjektem věcně příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z tohoto pojištění je Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, www.ombudsmancap.cz. Spotřebitel se může obrátit také na Českou obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.