Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
dne 17.5.2024 v 15,53 hodin jsem byl nakupovat v PENNY v Praze 18 v Letňanech. Nakupoval jsem mimo jiné karton mléka pro mne a karton mléka pro svoji 81letou invalidní matku, která se velice těžko pohybuje o dvou holích. Pro sebe jsem měl svoji PENNY kartu a matku její PENNY kartu. Nebylo mi umožněno provést nákup mléka pro moji matku na její PENNY kartu, ačkoliv v letáčku žádné omezení počtu nákupu není(leták od 16.5.-22.5.2024). Musel jsem ji dopravit osobně do obchodu. I když bydlí cca 5 minut od obchodu, celý tento proces s oblékáním, dopravou a nákupem nám zabral více než 1 hodinu. Nechal jsem si zavolat pana vedoucího za účelem zápisu stížnosti. Prý knihu přání a stížností nevede. Navíc při odchodu jsem byl jednou z prodavaček potitulován ,, to je debil co?''. Do vašeho obchodu chodím nakupovat velice často a bez sebemenších problémů. Vždy byl personál velice příjemný, ale asi jsem tentokrát trefil na špatnou směnu. I přesto si myslím, že takovéto chování personálu k zákazníkovi by být nemělo.
děkuji
Svoboda
Pro mne bylo řešení, že jsem musel dopravit 81letou matku problematicky do obchodu. Pan vedoucí páteční směny by však měl poučit své podřízené jak se mají chovat na veřejnosti k zákazníkům a zdali mají právo omezení dvou nákupů na dvě PENNY karty pro dva zákazníky, i když fyzicky tam byl pouze jeden a to i přes to že v letáčku žádné omezení není.
děkuji
Svoboda
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V právním řádu není řečeno, že by prodejce musel své zboží prodat komukoliv. Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat.
Pokud šlo o akční zboží, bylo by za určitých okolností možné stanovit maximální množství jeho odběru, které musí být přiměřené povaze věci. Spotřebitel by měl být o takovém omezení předem srozumitelně a zřetelně informován.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.