Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Tato stížnost se týká nesplnění služby okamžité výměny zboží, kterou společnost Alza.cz nabízí a za kterou jsem si při nákupu připlatil.
Dne 14. června 2023 jsem zakoupil mobilní telefon Samsung Galaxy Z Flip4 8GB/128GB v barvě fialová u společnosti Alza.cz. Při tomto nákupu jsem zároveň využil možnost přikoupení služby okamžité výměny, jak je uvedeno v jejich všeobecných podmínkách. Tato služba slibuje, že v případě projevu záruční vady na zakoupeném zboží bude reklamace vyřešena okamžitou výměnou.
Dne 11. srpna 2024 jsem podal reklamaci (evidenční číslo ***) z důvodu vady telefonu, konkrétně viditelného poškození na ohybu displeje, které se projevilo po roce používání. K této stížnosti přikládám fotografie dokumentující vadu.
Navzdory slibu okamžité výměny jsem po 17 dnech stále neobdržel žádnou náhradu ani vrácení peněz. Společnost Alza.cz mi neposkytla nový produkt, nevrátila peníze a ani nenabídla jinou alternativu v předepsané lhůtě. Místo toho jsem obdržel dvě následující odpovědi:
Email s informací, že u uvedené závady je nutné posouzení servisem, a proto není možné využít službu okamžité výměny.
Následný email s omluvou za komplikace a sdělením, že nové kusy nejsou skladem, a proto musí telefon do servisu.
Podmínky služby okamžité výměny, které společnost Alza.cz veřejně prezentuje, jasně uvádějí, že službu lze využít kdykoli během trvání standardní záruky na zboží a že reklamace bude vyřešena okamžitou výměnou. Dle mého názoru se jedná o nekalou obchodní praktiku, protože Alza.cz nedodržela své vlastní podmínky. Okamžitá výměna se nevztahuje na mechanické poškození zboží, pokud nebylo způsobeno výrobcem, což se v mém případě nejedná. Telefon byl používán v souladu s návodem a běžným způsobem.
Fotografie vadného telefonu jasně ukazují, že došlo k výrobní vadě, která by měla být pokryta zárukou a službou okamžité výměny. Společnost Alza.cz neprojevila žádnou proaktivitu a zatím reklamace běží dle standardního postupu stanoveného zákonem, což je v rozporu s podmínkami služby okamžité výměny, kterou jsem si zakoupil.
Proto se domnívám, že jednání společnosti Alza.cz představuje nekalou obchodní praktiku. Je nezbytné, aby byla zajištěna náprava a aby Alza.cz splnila své závazky vůči zákazníkům, kteří si připlatili za službu okamžité výměny.
Samsung Galaxy Z Flip4 8GB/128GB v barvě fialová/okamžitá výměna
Žádám o vrácení peněz za zakoupenou službu okamžité výměny, která nebyla splněna dle podmínek uvedených společností Alza.cz. Očekávám vrácení celé částky, kterou jsem za tuto službu zaplatil.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel zakoupil záruku okamžité výměny, očekává, že bude možné nefungující zboží vyměnit ihned. Na webových stránkách společnosti Alza je navíc uvedeno, že kupující zakoupením služby souhlasí s tím, že v případě žádosti o uplatnění služby je prodávající oprávněn reklamaci vyřešit výměnou za parametrově shodné nebo lepší zboží od stejného, či jiného výrobce a v cenové hladině, která může být povýšena nebo ponížena o 5 % oproti původní ceně zboží, za kterou kupující zboží koupil.
Zamítnutí okamžité výměny z důvodu, že zboží není skladem je tak dle našeho názoru nedostatečné.
Kupujícímu, jenž zakoupil službu Okamžitá výměna, prodávající zaručuje okamžitou výměnu zboží v případě projevu udávané či jiné záruční vady, dále zaručuje vystavení a vyplacení dobropisu na službu v případě, že adekvátní zboží není do 48 hodin od uplatnění skladem a také dodání zboží v nejkratším možném termínu dle způsobu a místa uplatnění reklamace prodávajícím, přičemž nejdelší doba je uvedená při zaslání zboží zásilkou na adresu Alza.cz - reklamace, Prologis Park - Gate 70, Severní 255, 252 19 Chrášťany, kdy dodání zboží je do tří pracovních dnů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. V tomto případě bylo bohužel ze strany naší solečnosti na produktu: "Mobilní telefon Samsung Galaxy Z Flip4 8GB/128GB fialová" zaevidováno podezření na mechanické poškození, které není obecně v souladu se záručními podmínkami výrobce. V takovém případě není možné službu: "Záruka okamžité výměny" využít a produkt je následně zaslán na posouze závady, do autorizovaného servisu. Služba v tomto případě nebyla naplněna a proto jsme pro Vás ke dni 21.5. 2024 vystavili dobropis, na základě kterého jsme Vám příslušnou částku navrátili, na Váš bankovní účet. Své finanční prostředky byste tedy již měl na svém bankovním účtu evidovat. Za časovou prodlevu, která při řešení tohoto případu nastala, se Vám velice omlouvám.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.