Společnost


Jan Spilko

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76495Podvodný prodej auta se skrytými vadami a nereagování na reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 28 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2024, před 8 měsíci

Martin Vafek

Znění stížnosti

Prodej automobilu ford Mondeo MK4 se skrytou vadou -vadný vstřikovač a vadný DPF filtr.
Po reklamaci slíboval, že se po opravě bude podílet na nákladech. Prozatím utraceno 20tisíc a auto ještě stále neníé v pořádku. Prodejce mlčí, nekomunikuje. SMS úspěšně doručeny, přesto nereaguje.


Produkt

Prodej automobilu


Požadované řešení

Dle domluvy spoluúčast na opravě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2024 10:52, před 8 měsíci

V tomto případě se domníváme, že se jedná o prodej ojetého vozidla osobou odlišnou od podnikatelů, kteří se přímo věnují prodeji takových vozidel. To však nemění nic na skutečnosti, že by stav auta měl odpovídat tomu, co bylo kupujícímu řečeno před koupí a co bylo mezi stranami sjednáno v rámci kupní smlouvy. Jestliže se navíc prodávající zavázal ke spoluúčasti na opravě vozidla či přislíbil peněžitou pomoc kupujícímu, takový slib jej zavazuje.

Kupující může zkusit kontaktovat prodávajícího na adrese jeho sídla dle živnostenského rejstříku: Novosibřinská 852, 19016 Praha, a to doporučeně a s dodejku, aby pro případný spor do budoucna měl podkladové materiály. Zároveň je vhodné si veškerou komunikaci mezi stranami zkompletovat a taktéž si ji uschovat.

Prodávajícího je možné vyzvat k plnění (např. k poskytnutí finančních prostředků dle slibu ohledně spoluúčasti na opravě vozidla - požadovanou částku je vhodné podložit i fakturami vystavenými servisem) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud se nepodaří spor vyřešit smírnou cestou, bude vhodné se v tomto případě obrátit na advokáta, který by mohl smlouvu ohledně prodeje vozidla prostudovat a navrhnout řešení.

Jestliže bylo vozidlo prodáno v rámci podnikatelské činnosti prodávajícího, může se kupující obrátit i na Českou obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2024 16:04, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 11:18, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.