Počet nahlášených stížností: | 720 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 18 |
Už 3měsice omilaj pořád to same dokola a nemužu se dopatrat kdy mxy vrátěj penize . Ale přejdu na začatek. Objednál jsem si u teto společnosti na dobirku chytre chodinky ale chyba byla že v poutavce mněli že opsahujou i z nabiječkou kterou mi tam nedali tak jsem obratem zabalil a odeslál spet na danou adresu kde mně okazováli a ještě jsem musel viplnovát reklamačni formulař všechno proběhlo v pohodě emailem mi odpověděli že jsem splnil jejich podminkach a že všechno řeši 12.3. 2024.pak mi odepsali že potřebujou čislo meho učtu jelikoš já žadni učet nevlastnim tak jsem jim to odepsal at mi to pošlou poštovni složenkou že ja jsem jim taky neplatil z převodem učtu.A tak jsem poprosil kamarada o čislo jeho učtu kam mi máj poslat penize na učet když tak o to stojej a do tětka mi tam nic nepřišlo na učet a už ani neodpovidaj na me emaili. Já vim že jsem naletěl a že i když to bylo 500Kčs že to neni žadni tresni čin a stim oni počitaj četl jsem rezence o nich a nejsem jedinej v tom březnu jich bylo 129nakych co byli v vřizeni jako já . Nevim jak mám upozornit lidi aby nic od šmejdu nebrali a varovat je aby nedopadli jako já. Neznam ty věci jak upozornit na podfukaře.
Jmenuji se Luboš Berky
děkuji za pochopeni
chytre hodinky
vraceni peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud se jednalo o odstoupení od smlouvy v rámci reklamace, měla by společnost povinnost vrátit finanční prostředky v přiměřené lhůtě.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis je možné zaslat na adresu: P.O. BOX 13, depo Brno 71, 60010.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.