Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Řidič PPL neoprávněně vybral dobírkovné 595,-. Přišla mi SMS, že balík bude doručen bez dobírky, ale řidič předem nevolal. Balík převzal 85letý pán (já jsem byla doma, ale když řidič nevolal, neslyšela jsem, že přijel) a bohužel starý pán zaplatil. Samozřejmě žádný doklad nedostal, řidič ho sprostě okradl. Stěžovala jsem si PPL, odpověď: Pokud pán zaplatit za zásilku je zapotřebí zaslat nám potvrzení o platbě, abychom si v systému mohli platbu dohledat. Je mi líto, ale zásilka č. *** je bez dobírky a interní systém PPL nám neukazuje, že by byla zásilka hrazena.
Kontakt na řidiče ***, zásilka ***
Zaplacení neoprávněné dobírky 595,- společností PPL.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel by však měl prokázat, že k platbě dobírky skutečně došlo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.