Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#7650Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2015, před 9 lety

Irena Kaletová

Znění stížnosti

Dobry den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc,kdy mi společnost Okay v Třinci již čtyřikrát neuznala reklamovaný telefon. Telefon CUBE1 K55 jsem zakoupila 18.2.2015 a po 2 měsících se objevily problémy,po zapnutí se na displeji objevily svislé pruhy,displej byl vyměněn,byly problémy se sluchátkem.V tichem prostředí šlo slyšet přijatelně,venku skoro nešlo slyšet.Při druhé reklamaci vyměnili sluchátko servis udal důvod poruchy vniknutí kovových pilin do reproduktoru a tím vše uzavřel,nevím jakým zázrakem se tam dostal,ale opravu jsem zaplatila v domění,že mobil bude fungovat jak má. Pro přetrvávající špatnou slyšitelnost byl v reklamaci ještě dvakrát a vrácen,že je mobil v pořádku,ale slyšitelnost stejná.Pan vedoucí Třinecké pobočky sám mobil zkoušel,že slyšitelnost není jak by se u mobilu očekávala,při 3 reklamaci nám nabídl,že můžeme dát vnučce mobil na hraní,při 4 reklamaci,že máme mobil prodat.Mobil mám necelých 7 měsíců a z toho necelé 4 měsíce je v servise.Kdybych chtěla koupit hračku své vnouče půjdu do hračkářství.Mobil je stále v Třinecké pobočce.Vaši organizaci jsem naštěstí našla na internetu,při hledaní recenzí,kterých jsem našla spoustu a se stejným problémem sluchátka,tak se na Vás obracím s prosbou o pomoc. Děkuji mockrát s pozdravem Kaletová.


Produkt

Mobilní tel.CUBE1 K55,Cena 3989,- Kč +1038 Kč pojištění


Požadované řešení

Byla bych velice ráda kdyby mi byla reklamace uznána a byly mi vráceny peníze. Nový telefon od společnosti Okay už nechci, nebyla jsem spokojena s přístupem jakým odbyli mnou podanou raklamaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2015 10:59, před 9 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, tak jako tomu bylo v následujícím případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Jedná se tedy o vyvratitelnou právní domněnku, která má usnadnit postavení spotřebitele a jeho důkazní pozici pro případ sporu. Případné odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Občanský zákoník stanoví v § 2169 odst. 2, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo dle své volby na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Státní dozor nad dodržováním této povinnosti prodejcem, která je stanovena ve veřejnoprávním předpisu o ochraně spotřebitele, provádí Česká obchodní inspekce, která je oprávněna při zjištěném porušení této povinnosti, uložit ve správním řízení pokutu až do výše 5 miliónů Kč. Pokud spotřebiteli uvedené písemnosti nebyly vydány, je oprávněn podat podnět dozorovému orgánu přímo na stránkách ČOI.

V tomto případě je podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání telefonu do reklamace. Při přebírání telefonu z reklamačního řízení je třeba ihned na místě si funkčnost telefonu zkontrolovat, zda se vada nadále neprojevuje, pokud ano, je třeba do reklamačního protokolu zaznamenat trvání vady, a upozornit prodejce, že reklamace nebyla vyřízena v souladu s občanským zákoníkem. Spotřebitel může v takovém případě ihned na místě dle své volby požadovat i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.9.2015 17:54, před 9 lety

Vážená paní Kaletová,

ráda bych zde reagovala na Váš podnět ohledně reklamace mobilního telefonu CUBE1K55BL, který jste zakoupila na prodejně OKAY 1073 Třinec dne 18. 2. 2015.

Na mobilní telefon byly uplatněny celkem tři záruční reklamace. Na základě Vašeho podnětu se celou situací pečlivě zabýval náš reklamační specialista, který prověřil veškeré okolnosti.
Dle posledních aktuálních informací Vás již v celé věci prodejna kontaktovala a byla Vám nabídnuta výměna výrobku za jiný typ. Protože jste na toto řešení přistoupila, jste nyní v kontaktu se společností Mondial, se kterou nyní jednáte o vrácení částky za náhodné poškození.
Jakmile bude situace dořešena, personál třinecké prodejny Vám telefon vymění za jiný.

Pevně věřím, že tento způsob řešení je pro Vás vyhovující. Váš názor je pro nás důležitý, proto oceníme Vaši zpětnou vazbu prostřednictvím hodnocení na tomto portále.
V případě jakýchkoli dotazů neváhejte kontaktovat přímo třineckou prodejnu nebo naše zákaznické centrum na čísle 840 116 529.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.9.2015 21:54, před 9 lety


Irena Kaletová

Ano,po neustálém běhání,volání na prodejnu,nemluvě
o dohadování a zjištování,že tento mobil byl ztažen z prodeje,se tato situace
po neskutečných 5 měsících konečně vyřešila.
Chtěla jsem navrácení peněz,protože jsme byli nuceni koupit si během věčných
reklamací jiný mobiní tel.nemluvě o tom,že jsme opravu mikrofonu platili úplně zbytečně.Ale jsme rádi,že se celá tato situace vyřešila aspon tímto
způsobem a máme už klid.A pro informaci reklamace byly čtyři ne tři.Dokumenty mám.
Vaši prodejnu se už nechystáme navštívit.
Děkuji dTestu za zveřejnění a pomoc.
Kaletová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.