Společnost


Bc. Pavel Cigánek

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7652Pokus o podvod - nedořešená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.09.2015, před 9 lety

Michal Špelina

Znění stížnosti

25.3. zakoupen telefon Sony Xperia Z3
16.4. telefon nefunkční - odeslán na reklamaci
Po týdnu mi bylo sděleno že je telefon mechanicky poškozen a oprava bude stat několik tisíc(display).(odmítnuto)zažádáno o zaslání zboží zpět.Po dalším týdnu telefon, že oprava bude stát 400kč(flash software). Naůčtováno 600kč
Balení po návratu z reklamace nekompletní. Chybí nabíječka. Telefon nefotí. Od Května se domáhám nabíječky a finančního vyrovnání na další opravy. Marně. Po telefonu arogantní, na sms reaguje jen když se to hodí na emailu pořád nějaká výmluva.


Produkt

Xperia Z3 D6603


Požadované řešení

Chtěl bych konečně dostat nabíječku za kterou jsem si zaplatil, dále požaduji slevu na zařízení,ve výši doplacení spotřebitelského úvěru který jsem si na zboží bral.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2015 14:58, před 9 lety

Byla-li reklamace zamítnuta a spotřebitel si nepřeje opravu zboží, musí prodávající vrátit zboží včetně příslušenství bez účtování dalších poplatků. Zadržuje-li prodávající věc u sebe bez právního důvodu, může se spotřebitel domáhat jejího navrácení.

Pokud bylo zboží v průběhu reklamačního řízení poškozeno, má spotřebitel právo na náhradu škody po prodávajícím. Prodávající ručí dle § 2944 občanského zákoníku za škodu na věci, kterou převzal jako předmět svého závazku. Rozhodující ale bude prokázat, že zboží nebylo vadné již při předání k reklamaci. Jako důkaz může posloužit reklamační protokol.

Nesouhlasí-li spotřebitel s výsledkem reklamačního řízení, může se obrátit na soudního znalce z oboru. Soudní znalec se ve znaleckém posudku vyjádří k existenci a povaze vytýkané vady. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné obrátit se opět na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2016 17:33, před 9 lety

Podnikatel nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.