Společnost


GM WEB d.o.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76525Doručeno jiné zboží, než bylo objednáno a zaplaceno

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2024, před 8 měsíci

Jana Froňková

Znění stížnosti

Objednáno u MOVOSHOP, místo 2 sprejů víceúčelového čističe FoamPro jsem dostala 2 spreje na čalounění (skvrny) TAPIS.
Movoshop nereaguje. PayPal komunikuje ale jen přes formuláře. Mám vrátit FoamPro (který jsem nedostala!), na vlastní náklady (které mi nikdo neproplatí - do ciziny!) Až prodejce potvrdí vrácení, možná mi vrátí kupní cenu


Produkt

Objednán 2x víceúčelový čistič FoamPro. Obdržen 2x TAPIS, K2 na skvrny koberců a čalounění.


Požadované řešení

Poslat správné objednané zboží.
Podmínka vrácení nesprávného zboží předem nespolehlivému prodejci je směšná. O vrácení na vlastní náklady mohu uvažovat až po nápravě chybujícího dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2024 12:18, před 8 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupení od smlouvy přitom není třeba zasílat na konkrétním formuláři, pokud takový formulář nebyl spotřebiteli poskytnut.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti GM WEB d.o.o., Brodišče 28, 1236 TRZIN, Slovenia.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2024 21:29, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2024 14:15, před 7 měsíci

Spotřebitelka nám po uzavření stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Jelikož jsem objednávku platila prostřednictvím PayPal, obrátila jsem se i na ně a oni mi nakonec vrátili zaplacenou částku. Takže vše dobře dopadlo, zaměněné zboží nikdo nepožadoval.
Společnost PayPal mi později pomohla ještě s jedním (vlastně 2) problémem - vykomunikovali za mě stížnost na neoprávněnou platbu a vrátili mi jí i s předchozí, menší.
Proto doporučuji všem platit přes PayPal!
Froňková"

Vzhledem k výše uvedenému stížnost nově uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.