Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 31.7.2023 jsem na pobočce Galerie Butovice nechal odborně vyčistit vozidlo programem 3 + exclusive v ceně 4 990,-
Vozidlo bylo po předchozí dohodě z důvodu zapůjčení testovacího vozidla BMW ponecháno v provozovně do 14.8.2023 kdy jsem si vyčištěné vozidlo v cca 11 hod vyzvedl.
Bohužel při přebírání vozidla jsem zjistil, že po dobu, kdy bylo zaparkováno v pobočce, došlo k poškození na levém předním nárazníku.
Toto poškození jsem při převzetí reklamoval a o tomto poškození byl sepsán reklamační protokol.
Při sepisování reklamace mi zaměstnanec sám řekl, že místa na vozidla je velmi málo a musí s nimi tak přejíždět, nebo parkovat na parkovacích místech obchodního domu kde může k poškození dojít.
Současně mi zaměstnanec potvrdil, že při převzetí si žádného poškození nevšiml a nyní poškození potvrzuje.
Vozidlo bylo čištěno z důvodu vrácení leasingové společnosti, která následně toto poškození vyhodnotila jako neakceptovatelné a nechala ho opravit z havarijního pojištění vozidla se spoluúčastí 5000,- Kč.
Do společnosti Automyčka Express s.r.o. respektive Expression s.r.o. jsem psal, urgoval, poslal stížnost datovou schránkou, ale do dnešního dne nikdo reklamaci ani nevyřešil, ani se neozval zpět...
Více jak devět měsíců čekám na vyřešení reklamace.
Uhrazení spoluúčasti 5000,-Kč
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo, přičemž dle § 2587 občanského zákoníku se dílem rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc (např. poškozená součástka) již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Automyčka Express s.r.o., náměstí Republiky 656/8, 11000 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.