Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76550Reklamace zrcadla

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2024, před 8 měsíci

Ivo Trojan

Znění stížnosti

Dne 17.11. 2023 jsem v pobočce XXXLUTZ v Praze na Zličíně objednal v objednávce číslo *** mimo jiné i koupelnové zrcadlo se zabudovaným osvětlením typ 44998.90X74CM.
Zrcadlo jsem si vyzvedl na pobočce v Plzni dne 30.12.2023. Zrcadlo jssem instaloval přesně podle návodu a zapojil do sítě. Nicméně zrcadlo nesvítí.
Zrcadlo jsem tedy reklamoval dne 18.1.2024.
Reklamace byla bez jakékoliv osobní návštěvy technika posouzena tak, že bude dodáno nové trafo. Reklamace tedy byla vyřízena dodáním nového trafa, které přišel vyměnit technik dne 13.3.2024, tedy po více než dvou měsících. On ale na místě zjistil, že ani po výměně trafa světlo nesvítí. Proto hned na místě založil reklamaci novou. Dodavatel se rozhodl, že reklamaci vyřeší dodáním nového senzoru.
Nový senzor byl dodán 25.4., tedy po více než 30 dnech od předchozího podání. Senzor jsem si měl prý namontovat sám. To samo o sobě považuji za sklandální jednání. Nechal jsem si to vyměnit přímo ve skladu místním zaměstnancem. Nicméně se ukázalo, že světlo na zrcadle ani tak nesvítí. Proto jsem 30.4. podal reklamaci novou a teprve 22.5. mi firma odpověděla, že reklamaci bude řešit dodáním nového trafa, tedy stejně jako v původní reklamaci, kde se ukázalo, že příčina v trafu není.

Stěžuji si jednak na strašně dlouhé vyřizovací lhůty ale hlavně na nesmyslné jednání, kdy chtějí reklamaci řešit opakovaně stejným způsobem, který zjevně nevede k cíli. A hlavně nemám funkční výrobek.

Moc Vám děkuji za jakoukoliv podporu.


Produkt

koupelnové zrcadlo se zabudovaným osvětlením typ 44998.90X74CM s dotykovým spínačem na ploše


Požadované řešení

Výměna za nový kus nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2024 14:17, před 8 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2024 15:48, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2024 13:57, před 6 měsíci

Spotřebitel nás informoval, že společnost reklamaci v minulých dnech vyřešila. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.