Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
U společnosti Ticketportal jsem 19.10.2023 zakoupil 2 vstupenky na koncert Dire Straits Experience do Ostravy na termín 28.4.2024 v ceně 1590 Kč za jeden plus manipulační poplatek 5 Kč. 16.4.2024 jsem obdržel od společnosti Ticketportal e-mail s informací, že koncert byl zrušen v tomto znění: Vzhledem k tomu, že Ticketportal.cz v zájmu financování projektu převáděl tržby za vstupenky na bankovní účet pořadatele, nyní nedisponuje prostředky na vracení vstupného. S těmito požadavky je třeba obrátit se přímo na pořadatele akce. Níže přinášíme tiskovou zprávu pořadatelské agentury a děkujeme za pochopení.
Tisková zpráva k akcím Dire Straits Expirience Ostrava - aula Gong - 28. 4. 2024 a Brno - Zoner BOBYHALL-29.4.2024. Vážení příznivci skupiny Dire Straits Expirience . Promotér akcí musí bohužel oznámit, že předcovidové koncerty skupiny, plánované na náhradní termíny v Ostravě 28.4. 2024 a v Brně 29.4.2024 , se z organizačních důvodů ruší. I přes veškerou usilovnou snahu uskutečnit koncerty v nových termínech jsme opravdu nuceni koncerty zrušit.
Pro kompenzaci vstupenek se obracejte na: moraviapc@gmail.com.
Obrátil jsem se 16.4.2024 na uvedenou adresu moraviapc@gmail.com se žádostí o vrácení vstupného formou převodu na bankovní účet, nicméně e-mail je bez dosud reakce. Proto jsem 27.4.2024 znovu kontaktovat Ticketportal (p. Ž) a dostal jsem tuto odpověď: Dobrý den,
je nám velmi líto celé této nepříjemné situace, která kvůli zrušení koncertu skupiny Dire Straits nastala, avšak bohužel Vám v tuto chvíli nejsme schopni finanční prostředky navrátit. My jakožto Ticketportal jsme povinni, dle platně uzavřených smluv odvádět tržby za prodané vstupenky přímo na účet pořadatele dané akce, což se také v tomto případě stalo. Vy, jakožto zákazník zakoupením vstupenek uzavíráte smluvní vztah přímo s pořadatelem dané akce. Společnost Ticketportal prodej vstupenek tedy pouze zprostředkovává a zcela logicky nenese finanční odpovědnost za třetí stranu. V případě, že by nebyly zaslány tržby z prodeje vstupenek, neodehrál by se žádný koncert. Tržby jsou využívány k úhradě honorářů umělců, nájmů atd. Nemáme tedy právo a není ani v našich silách, abychom zjišťovali či zasahovali do toho, jak je s tržbami ze strany organizátora nakládáno. Žádná ticketingová společnost nenese odpovědnost za to, zda se akce uskuteční či nikoliv.Standardně to při zrušených akcích probíhá tak, že od pořadatele obdržíme finanční prostředky a následně klientům platby vracíme. Jak jsem již psala, v tomto případě peníze k tomu, abychom mohli zahájit proces refundací od pořadatele akce bohužel nemáme. Z tohoto důvodu je nutné nárokovat si vrácení vstupného přímo u pořadatele.
Dosud mi vstupné nebylo vráceno.
Uvedeno v popisu stížnosti.
Vrácení peněz za vstupenky.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Vrácení peněz je přitom třeba nárokovat po pořadateli akce. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Moravia Promotion Concert s.r.o., Lidická 700/19, 60200 Brno. Pokud by tak spotřebitel učinil a prodávající doručení zmařil, považovalo by se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
K informacím ohledně návrhu na zahájení insolvenčního řízení:
Návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Městskému soudu v Praze. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky.
Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Omlouváme se spotřebiteli za nepřesnou informaci ve výše uvedeném vyjádření ohledně příslušnosti soudu k podání insolvenčního návrhu na společnost Moravia Promotion Concert s.r.o. Jelikož společnost sídlí v Brně, měl by být návrh na zahájení insolvenčního řízení podán u Krajského soudu v Brně, nikoli u Městského soudu v Praze. Zbylé vyjádření tímto však není dotčeno a zůstává v platnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.