Společnost


Marian Goroľ

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76568Nevyřízená reklamace, neuhrazená částka slevy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2024, před 8 měsíci

Monika Gürthová

Znění stížnosti

Dne 13. 9. 2023 byla s panem Marianem Gorol’em uzavřena objednávka o provedení prací v částce 100.000,- Kč s možným navýšením finální částky do 10 % ceny. Po provedení výkopových prací byla částka za opravu navýšena na 120.000,- Kč. Na základě dodatečného požadavku vlastníka nemovitosti na zhotovení betonového povrchu příjezdové cesty po celé její šíři, bylo dohodnuto navýšení částky o 50.000,- Kč. Dílo bylo předáno ční přípojky včetně dodání materiálu a zabetonování povrchu bylo dílo předáno dne 23. 9. 2023, kdy byl uhrazen i zbytek fakturované částky.
Dne 5. 12. 2023 jsem uplatnila právo z vady díla (reklamaci), týkající se zhotovení nekvalitního betonového povrchu. Reklamaci zhotovitel písemně (e-mail) uznal dne 15. 1. 2024 a stanovil lhůtu pro opravu do konce měsíce dubna. Od 31.3. 2024 jsem zhotovitele kontaktovala mailem a SMS s dotazem týkajícím se zahájení opravy. Zhotovitel nekomunikoval, a proto jsem ho písemně požádala na přiměřenou slevu z ceny stavby ve výši 50.000, - Kč. Písemná žádost byla zhotoviteli zaslána do datové schránky a doručena dne 24. 4. 2024 po uplynutí 10 dnů od dodání datové zprávy do datové schránky příjemce.
Z důvodu neuhrazení dlužné částky byla dne 13. 5. 2024 zaslána zhotoviteli výzva dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, k úhradě dlužné částky ve výši 50.000, - Kč v hotovosti nebo převodem na účet. Ve výzvě byl zhotovitel upozorněn na skutečnost, že pokud k úhradě dluhu ve stanovené době nedojde, jsem připravena domáhat se svého nároku soudní cestou, tedy podáním žaloby. Upozornění na nový dokument v datové schránce včetně přiloženého dotčeného dokumentu bylo zasláno na mailovou adresu zhotovitele dne 13. 5. 2024. Výzva byla doručena dne 23. 5. 2024 uplynutím 10 dnů od dodání do datové schránky příjemce.
Zhotovitel je stále nekontaktní, dlužná částka nebyla do dnešního dne uhrazena.


Produkt

betonový povrch


Požadované řešení

Úhrada 50.000,- Kč za zhotovení betonového povrchu, tj. částky, o kterou byla cena za dílo navýšena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2024 11:20, před 7 měsíci

Subjekt, který byl spotřebitelem označen, se nám nepodařilo přes uvedené IČ: 06099499 dohledat. Dle dostupných informací by ale mohla stížnost směřovat k podnikateli Marian Gorol pod IČ: 06099491 se sídlem: Dobrovského 216, 473 01, Nový Bor - Arnultovice, proto jsme jej jako subjekt stížnosti označili.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě. Objednatel však není oprávněn požadovat provedení náhradního díla, jestliže předmět díla vzhledem k jeho povaze nelze vrátit nebo předat zhotoviteli dle § 2615 odst. 2 občanského zákoníku.

Dle § 2629 odst. 3 občanského zákoníku je-li objednatelem spotřebitel a projeví-li se vada v průběhu dvou let od převzetí, má se za to, že stavba byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou objednatel nemůže stavbu užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci v přiměřené době, může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil společně i s předžalobní výzvou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2024 16:06, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 11:19, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.