Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
S ČSOB jsme řešili případ prasklého podlahového topení v garáži, kdy ČSOB případ uzavřela s tím, že se jedná o vodovodní škodu s limitem 10 tisíc Kč. S touto kategorizací pojistné události jsme nesouhlasili, jelikož k poškození došlo v noci 22.-23.1., kdy venku panovaly velmi nízké teploty, které byly i v předchozích dnech, a dle našeho názoru se jedná o poškození mrazem, přestože byla garáž temperována (nastaven mírný průtok topným okruhem, a to již více než rok). Dle našeho názoru, a názoru zhotovitele podlahového topení, došlo k promrznutí betonové podlahy garáže z venkovního prostředí chladným obdobím a velmi nízkými teplotami v danou noc a jedná se tak o poškození mrazem dle VOP ČSOB. ČSOB toto zamítla s tím, že se v garáži topilo, tudíž nemohlo dojit k poškození mrazem. Zároveň se odvolává na poškrábané potrubí odkrytého podlahového topení, kdy se proti tomuto obvinění ohradila instalační firma s tím, že potrubí se vysekávalo z betonové podlahy a tudíž nemůže být jako nové.
Teplovodní podlahové topení - systém TOP HEATING PRÉMIUM
Uznání pojistné události jako poškození mrazem, jak jinak by k poškození mohlo dojít, a úhradu škody dle smlouvy.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat stížnost. Stížnost je možné zaslat na adresu pojistitele ČSOB Pojišťovna, a.s., Masarykovo nám. 1458, 530 02 Pardubice. Stížnost je dle stránek společnosti možné podat také prostřednictvím on-line formuláře (zde: https://www.csobpoj.cz/podnety-stiznosti), emailem na adresu info@csobpoj.cz, telefonicky na infolince 466 100 777 nebo osobně nebo písemně na kterémkoliv obchodním místě. Pojišťovna je povinna vyřídit stížnost nejpozději do 30 dní od jejího doručení. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
V případě životního pojištění mají spotřebitelé možnost řešit spor mimosoudně před finančním arbitrem. U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekcí. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážení,
dovoluji si Vás informovat, že dne 8. 7. 2024 ČSOB Pojišťovna případ uzavřela s detailním odůvodněním, které bylo zasláno spotřebiteli.
S pozdravem
Irena Ludvíčková
manažer řešení stížností
Odbor podpory a správy pojištění
________________________________________
ČSOB Pojišťovna, a.s., člen holdingu ČSOB
Masarykovo náměstí 1458, 530 02 Pardubice
e-mail: irena.ludvickova@csobpoj.cz
infolinka: 466 100 777
www.csobpoj.cz
Děkujeme společnosti za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti.
Dobrý den,
velice Vám děkuji za mediaci komunikace s ČSOB pojišťovnou v souvislosti s nesouhlasným řešením naší pojistné události. ČSOB pojišťovna nám zaslala vyjádření ve stejném duchu, v jakém pojistnou událost již dříve uzavřela. Konkrétně nás informovala o tom, že tak, jak se pojistná událost u nás stala, tak není možné, aby se tak stalo, a pokud bychom si přáli, aby případ znovu posoudili, tak máme doložit, cituji:"znalecký posudek s potvrzením, že garáž mohla promrznout a že mrazem došlo k poškození podlahového topení a současně vyjádření, že skladba podlahy a uložení podlahového topení je technicky v pořádku dle návodu výrobce a ČSN".
Bohužel jsme tímto přístupem mírně řečeno zklamáni. Je pro nás naprosto absurdní obstarávat znalecký posudek na něco, co se stalo, abychom tímto doložili, že se to stát mohlo. Jsme již více než půl roku bez možnosti využívat garáž, jelikož doposud nedošlo k opravě z důvodu řešení pojistné události a její reklamace. Se závěry ČSOB pojišťovny nesouhlasíme a zvážíme další právní kroky, včetně medializace naší zkušenosti.
Ještě jednou děkuji dTestu za čas, který tomuto problému věnoval.
S úctou,
Pavel Pokorný
Vážení, vyjádření spotřebitele bereme na vědomí, považujeme stížnost v tuto chvíli za vyřízenou.
S pozdravem
Irena Ludvíčková
manažer řešení stížností Odbor podpory a správy pojištění
________________________________________
ČSOB Pojišťovna, a.s., člen holdingu ČSOB
Masarykovo náměstí 1458, 530 02 Pardubice
e-mail: irena.ludvickova@csobpoj.cz
infolinka: 466 100 777
www.csobpoj.cz
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl o vývoji stížnosti informovat, případně ji uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Bohužel ČSOB pojišťovna odmítla plnit pojistnou událost s vyjádřením, že pokud dodám potvrzení, že skladba podlahy odpovídá ČSN a zároveň doložím znaleckým posudkem, že stav, který nastal u nás v garáži, je možný, že případ znovu otevře. My jsme již více než půl roku bez použitelné garáže a tento boj s ČSOB zdávám a garáž opravíme na vlastní náklady. Že si u ČSOB již nikdy žádnou pojistku neuzavřeme a rozhodně tuto pojišťovnu nikomu nedoporučíme, je asi pochopitelný závěr.
Každopadně děkujeme dTestu za mediaci a snahu o pomoc s naším případem a přejeme řadu klientů s úspěšnějším koncem.