Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dnes 27. 5. jsem na lince 373 vedoucí z Ostravy do Kopřivnice v 7:03 hodin byla nucena řidičem č. 2946 zaplatit plné jízdné, i přesto že jsem měla nárok na slevu. Byla jsem dotázána na studentský průkaz. Panu řidiči jsem chtěla ukázat svůj ISIC v telefonu v aplikaci. Bylo mi řečeno že toto je naprosto nepřípustné a bylo mi naúčtováno plné jízdné. Přičemž na stránkách ODIS jsem nenalezla žádnou podmínku o pouze papírovém průkazu. Zdůrazňuji, že mám ISIC v oficiální aplikaci, kde je má fotografie, unikátní kód a neustále se aktualizující datum a čas, není tak možné průkaz padělat. Pan řidič byl zároveň nepříjemný na všechny cestující.
Řidič č. 2946, linka 883373/1, trasa Brušperk střed - Příbor u škol
Odškodné ve výši 20 Kč, tedy takové aby cena mé jízdenky byla studentská. Následná domluva řidiči a jeho opětovné proškolení.
|
Tweet |
Dle dostupných informací by měl být průkaz ISIC v digitální podobě (v aplikaci ALIVE APP) platný jak u dopravců, tak i u poskytovatelů slev.
Pokud byla naúčtována vyšší cena za jízdenku bez oprávněného důvodu, mohl by spotřebitel podat reklamaci a žádat vyrovnání ceny.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Z-Group bus a.s. Kontakty na společnost Z-Group bus a.s. nalezne spotřebitel na webové adrese: https://zgroupbus.cz/kontakty/#.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.