Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
včera jsem volala na mLinku na základě toho, že mi stále nebylo zasláno potvrzení o splacení mých úvěrů. Žádost jsem podávala ve čtvrtek 13.8., tzn. do 28.8. mělo být potvrzení odesláno, přičemž toto ze strany mBank nebylo uskutečněno. Bylo mi řečeno, že žádost bude vyreklamována pod číslem REK701604094 a bude vše odesláno včera nebo dnes, což se opět nestalo. Dnes jsem na základě toho volala znovu, bylo mi sděleno, že na vyřízení reklamace máte 30 dnů, což je pro mě NAPROSTO NEAKCEPTOVATELNÉ, vzhledem k tomu, že MBANK NESPLNILA SVŮJ TERMÍN a já na to velmi spěchám. Toto je specialita mBank, všude jinde jsou schopni mi dát potvrzení na pobočce (na co tedy má mBank pobočky???). Pokud potvrzení neobdržím do konce tohoto týdne, rozhodně už nebudu klientem mBank a zruším si účet a nebudu již nikdy využívat žádnou z mBank služeb.
S pozdravem,
Lenka Franková
mPůjčka Plus
Rozhodně bych požadovala rychlé řešení a odeslání do konce týdne + náhradu škody, slevu.
|
Tweet |
Společnost ve svých všeobecných obchodních podmínkách neupravuje vydání potvrzení při splacení úvěru. Použijí se tedy obecná ustanovení občanského zákoníku.
Podle § 1949 zmíněného zákona má věřitel (banka) povinnost vydat dlužníkovi (spotřebiteli) na jeho žádost potvrzení o splnění dluhu (kvitanci). Společnost v takovém potvrzení musí vyznačit jméno dlužníka i věřitele, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl dluh splněn. Dlužník může plnění odepřít, nevydá-li mu věřitel zároveň potvrzení. Pokud tedy společnost kvitanci nevydá, může se spotřebitel dožadovat splnění této povinnosti.
Jak uvádí společnost ve svém reklamačním řádu, na vyřízení reklamace si vyhrazuje maximálně 30 kalendářních dní.
Vznikla-li spotřebiteli nevydáním tohoto potvrzení nějaká prokazatelná škoda, může po společnosti požadovat náhradu této škody. Je však důležité prokázat příčinou souvislost mezi vznikem škody a jednáním (nejednáním) společnosti, neboli dokázat, že nevydání potvrzení zapříčinilo vznik škody.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.