Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
V první větě vysvětlím co je to ten affiliate program. Affiliate (provizní) marketing je typ internetového marketingu zaměřeného na výkon (prodeje). Obchodníci (dále už jen jako partneři či affiliate partneři) směřují zákazníky na webové stránky inzerenta, kde uskutečňují požadovanou konverzi a partner za to následně obdrží provizi. Zjednodušeně řečeno zaregistruji se u Invie kde získám speciální odkaz. Já ten odkaz propaguji, a pokud někdo klikne na odkaz(započítá se mi klik) a koupí jakýkoli zájezd já z něj získám provizi + ten klik se promění na 1,- Kč. Pokud někdo klikne na můj odkaz a nic nekoupí ten klik se mi uloží a zpoplatní se až někdo něco koupí. U Invie jsem zaregistrován 4 – 3 roky nevím přesně nepodařilo se mi dohledat. A za tu dobu jsem nic neprodal, což je divné přátelé říkali, že si něco koupili. A odkaz jsem propagoval po různých cestovních skupinách. Letos jsem si řekl, že to už budu chtít proměnit na peníze. Podařilo se mi nasbírat 26.998 prokliků. Kamarád mi říkal, že by někam vyjel. Domluvil jsem se s ním, že to koupí přes můj provizní odkaz. Zašel jsem tedy k němu a koupily jsme zájezd přes můj provizní odkaz. A TADY ZAČÍNÁ MŮJ PROBLÉM S INVIÍ. Po dotazu na podporu kdy mi bude vyplacena provize mi bylo zděleno, že přes můj odkaz nebylo nic prodáno přitom jasně v affilate systému vidím objednávka 1 . Přitom na vlastní oči jsem viděl, že kamarád u sebe kliká na provizní odkaz, kupuje zájezd a rovnou ho i zaplatil. Jsem si vědom všeho, co tu píši a co jsem udělal. Po několika e-mailech si pán hraje na mrtvého brouka. Žádná pomoc z jeho strany nebo pokus o nějaké prověřování. Prostě přes můj odkaz se nic neprodalo tak mi nic nedají. Jsou tu 2 možnosti: buď v tom mají bordel nebo záměrně podvádí klienty. Já nechci ani domyslet kolik se mi podařilo prodat zájezdů a nic z toho nemám. Letos to byl takový kontrolní nákup.
Vyplacení provize
|
Tweet |
V tomto případě si nejsme jistí, zda se jedná o vztah uzavřený mezi spotřebitelem a podnikatelem. Affiliate program využívají především obchodníci, kteří tak mohou partnerským odkazem přesměrovat ze svého webu své zákazníky na stránky společnosti Invia.cz, a.s. a následně tak zprostředkovat smlouvu.
Mezi stranami tedy byla uzavřena smlouva o zprostředkování, přičemž dle § 2445 občanského zákoníku se smlouvou o zprostředkování zprostředkovatel zavazuje, že zájemci zprostředkuje uzavření určité smlouvy s třetí osobou, a zájemce se zavazuje zaplatit zprostředkovateli provizi. Dle dostupných informací na stránkách společnosti Invia.cz, a.s. platí, že "dokud se přes reklamní formáty na vašem webu neprodá alespoň 1 zájezd, pak bohužel nemáte žádný nárok na vyplacení affiliate provize."
Jestliže však zprostředkovatel řádně zprostředkoval smlouvu s třetí osobou pomocí partnerského odkazu a splnil veškeré příp. podmínky, které mezi stranami byly ujednány, má právo na poskytnutí provize.
Společnost Invia.cz, a.s. je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud by se jednalo o vztah spotřebitele a podnikatele, má spotřebitel možnost obrátit se při nevyřešení sporu smírnou cestou na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.