Společnost


FILOBAT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76587Neuznana reklamace. Brzdove kotouce.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2024, před 8 měsíci

IGOR SOBOLEV

Znění stížnosti

Před několika měsíci jsem u nazvaného obchodu zakoupil nové brzdové kotouče za 4 004 Kč. Autoservis, kde měly být kotouče namontovány, si před zahájením práce všiml, že kotouče mají rezavé povrchy (někde více, někde méně). Autoservis vše vyfotil a instalaci kotoučů zamítl. Obratil jsem se na obchod s reklamací a zboží jsem poslal na uvedenou adresu. Po 30 dnech se mi ozvali s tím, že výrobce reklamaci zamítl. Nabídli mi 10% slevu a napsali, že kotouče zašlou zpět. S odpovědí a argumentací jsem se nesouhlasil a zaslal jsem zpětný e-mail. Od té doby jsem nedostal žádnou odpověď, a to i po 2x dalších zaslaných emailech a 5x telefonátu s recepčními (kteří mi slibovali, že informaci předají nadřízeným a že se se mnou určitě spojí). Stále jsem nedostal zpět ani kotouče (které sice nepotřebuji, ale jen konstatuji fakt) ani peníze.

Původní komunikace emailem (před zamítnutím reklamace) byla rychlá, odpovídali během dne. Po reklamačním emailu však komunikaci náhle zastavili.


Produkt

https://www.automoto-eshop.cz/brzdovy-kotouc-brembo-09-9772-11-2644127.html https://www.automoto-eshop.cz/brzdovy-kotouc-brembo-08-9769-11-2642518.html


Požadované řešení

Vracení plné částky (cena nákupu zboží dle faktury + poštovné) na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2024 15:41, před 8 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže však prodávající poskytl spotřebiteli přiměřenou slevu za zrezlé kotouče, fakticky tak mohlo dojít k uznání reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 09:26, před 8 měsíci

Spotřebitel nás informoval, že jej společnost po vložení stížnosti kontaktovala s nabídkou, kterou přijal. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.