Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem 4 vstupenky za 1415,- Kč prostřednictvím internetu a zaplatila kartou. Nepřišla ani potvrzená objednávka ani vstupenky. Částka z účtu byla odečtena. Napsala jsem 3 e-maily na uvedenou adresu firmy, zůstaly bez odpovědi. Telefon pouze automat.
Jak mohu řešit situaci. Koncert , na který
jsem kupovala vstupenky pořádá organizace Pohoda, jde o charitativní akci.
Vrácení finanční částky.
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek pro nákup vstupenek společnosti GoOut, s.r.o. (dostupných zde: https://goout.net/cs/podminky-nakupu-vstupenek/) platí následující:
"V případě, že kupující neobdržel vstupenku nejpozději do 1 hodiny po zaplacení vstupného, je povinen neprodleně, nejpozději však do 24 hodin ode dne uplynutí výše uvedené lhůty k doručení vstupenky, kontaktovat GoOut a oznámit, že neobdržel uhrazenou vstupenku. Pro tyto účely je kupující povinen sdělit GoOut jméno, příjmení, e-mail a telefonní číslo, které uvedl jako kontaktní, resp. identifikační údaje při nákupu vstupenky. V případě, že GoOut zjistí, že vstupenka skutečně nebyla kupujícímu doručena, a nepůjde o případ uvedený v předchozím odst. 4 tohoto reklamačního řádu a zároveň kupující oznámil GoOut, že mu vstupenka nebyla doručena, ve výše uvedené lhůtě a výše uvedeným způsobem, bude dále postupováno následujícím způsobem:
- GoOut se zavazuje nejpozději do 24 hodin, nejdéle však 1 hodinu před konáním Akce, zaslat kupujícímu znovu vstupenku na kupujícím zadaný e-mail,
- v případě, že již došlo ke konání Akce, se GoOut zavazuje vrátit kupujícímu uhrazené vstupné, a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace kupujícím.
Dle odstavce 4 reklamačního řádu "GoOut nenese žádnou odpovědnost za to, že nebude kupujícímu doručena vstupenka z důvodů spočívajících na straně kupujícího, zejména pak z důvodů, že nebude možné vstupenku kupujícímu doručit na kupujícím zadaný e-mail (např. přeplněná schránka, spam filtr, atp.)."
Jestliže však spotřebitel zadal veškeré údaje správně a pochybení ohledně nedodání nevzniklo na jeho straně, je v prodlení s dodáním vstupenek společnost GoOut, s.r.o. Spotřebitelům doporučujeme reagovat v těchto případech ihned. Nicméně, lhůta pro uplatnění reklamace dle obchodních podmínek společnosti v případě nedodání vstupenek, a to "nejpozději do 24 hodin" se nám jeví jako nepřiměřená. Zákon žádnou lhůtu pro uplatnění reklamace neukládá, avšak v rámci předcházení problému a v souladu se zásadou poctivosti doporučujeme reklamovat bez zbytečného odkladu.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti GoOut, s.r.o., Mánesova 917/28, 120 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Společnost je možné vyzvat k plnění - k dodání vstupenek i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.