Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
STRUČNĚ:
CZC mi prodalo notebook "Univerzální a spolehlivý notebook pro každodenní úkoly nejen ve firmě." Pokazil se, CZC nevyřešilo reklamaci jak mělo, a odstoupil jsem od smlouvy (na začátku srpna), ale dodnes mi CZC ani nevrátilo peníze a ani nevysvětlilo proč (naposled jsem se ptal 17.8.)
Notebook jsem si šetřil, ale pokazil se. Reklamoval jsem jej v záruční lhůtě. A navíc tímto postupem CZC ignoroval moje pokyny jak si přeji vyřešit reklamaci.
CZC porušil ob. zákoník § 345 a § 436 (kdy si můžu vybrat jak řešit reklamaci - já si vybral dodání jiného notebooku, popř. slevu z ceny/odstoupení od smlouvy). CZC rozhodl, že chce notebook opravovat. A i po opravě notebook nefunguje.
A tím navíc CZC porušil vlastní obchodní podmínky (reklamační řád část 8, Podstatné porušení smlouvy).
Proto jsem odstoupil od smlouvy, notebook má CZC, ale už skoro měsíc nevrátil peníze (lhůta splatnosti už uplynula).
A už třetí týden (od 17.8.2015) mi CZC dluží vysvělení, proč konkrétně mi neposlal peníze.
Platí pro CZC zákony a jeho vlastní pravidla? Nebo si CZC libovolně může svoje pravidla ohýbat, nekomunikovat jak se mu líbí?
Znamená to, že pod novým vlastníkem bude CZC kašlat na svoje záruky a povinnosti?
DETAILY:
dne 19.6.2013 byla podána reklamace notebooku. Reklamováno bylo několik vad (cca 7), které bránily řádnému užívání notebooku, mj. notebook nečetl některá DVD, dle diagnostiky HDD byl disk poškozený, notebook nenastartoval do windows (vše bylo zdokumentováno ve formě výpisu z diagnostiky, fotkami, videi o nefunkčnosti notebooku).
Protože se projevilo více vad, tak kupující podnikatel určil při reklamaci, že vady chce odstranit dodáním náhradního zboží (notebooku) a pokud to nepůjde tak slevou z ceny/odstoupení od smlouvy. Kupující nežádal opravu. Kupující určil dobu pro odstranění vad.
Kupující postupoval dle bodu Reklamačního řádu (dle části 8 - "Podstatné porušení smlouvy").
CZC zařídil provedení diagnostiky a prohlídky notebooku (ale žádné výsledky nepředložil). A notebook opravil.
Kupující odmítl převzít 13.7., neboť trval na předání výsledků diagnostiky a odstranění všech vad. A prodloužil lhůtu pro vyřešení reklamace
CZC prohlásil, že nic dalšího s notebookem nebude dělat. A proto kupující musel i přes své detailní výhrady (cca 1 strana A4) převzít notebook, protože CZC má v obchodních podmínkách, že při nevyzvednutí reklamace má CZC nárok na skladné (necelý 1 tisíc měsíčně).
Protože CZC nevyřešil reklamaci, takovým způsobem jak určil kupující, tak kupující odstoupil od smlouvy (notebook byl po dalších reklamacích u CZC). A navíc notebook nebylo možné používat (kupující byl s notebook ještě několikrát na prodejně, kde notebook zkoušeli spravovat).
A CZC nevrátil peníze za notebook ani ve stanovené lhůtě splatnosti, a ani dodnes.
Proto se kupující touto cestou připomíná u CZC o vrácení částky kupní ceny za notebook (po odečtení částky za opotřebení notebooku ve výši cca 40% dle doby životnosti).
Dodnes nemám ani peníze, a ani zdůvodnění proč nemám peníze (naposled jsem se ptal 17.8.2015)
Notebook
Chci, aby CZC vrátilo peníze za notebook - poslat mi peníze kvůli odstoupení od smlouvy. Plus náklady spojené s vymáháním dlužných peněz (poštovné,...)
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Vojtku.
Dle našeho názoru nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy , na zařízení nebyla 3-tí stejná ani 4-tá různá vada.
Na notebooku byla diagnostikována pouze 2x vada hardisku a to v reklamaci RE15031870 a poté RE15038991.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Dobrý den, pane Stýblo,
Podle Vaší odpovědi pochybuji, že jste si prošel celý rozsáhlý reklamační protokol a související komunikaci (odhadem cca 20 stran A4). Vaše reakce neodpovídá realitě, protože:
a) při reklamaci 19.6.2015 bylo reklamováno více než 4 různé vady (konkrétně bylo reklamováno cca 8 různých vad detailně popsané na několika stranách A4).
b)Téměř všechny vady zákazník doložil důkazem (fotky, videa, výstupy z diagnostiky, při sepisování reklamačního protokolu s pracovníkem CZC,...). CZC tyto důkazy obdržel přímo podání reklamace anebo emailem (zejm. ty fotky, videa,...) chvílí před podáním reklamace (viz email od pana Tih.... další pracovní den v 7:23).
c) CZC dle svého vyjádření nechal udělat diagnostiku, která doložené vady prý nepotvrdila. Avšak žádné výsledky diagnostiky CZC nedoložil. Přestože zákazník většinu vad doložil a předem žádal aby se s nimi CZC vypořádal. A když CZC pozval k vyřešení reklamace, tak zástupce zákazníka namítal 13.7.2015, že CZC nedoložil důkazy že vady se neprojevily a žádal, aby CZC pokračoval v reklamaci (mj. aby CZC provedl a doložil diagnostiku - viz zápis). CZC reagoval že nic dalšího už s notebookem dělat nebude - viz vyjádření CZC z 14.7.2015 z 14:47 (pan Tom...)
d) Zákazník měl právo si vybrat jak chce řešit vady a ihned při sepsání reklamace si vybral výměnu za funkční notebook. CZC provedl opravu, čímž porušil svůj Reklamační řád CZC, kapitola 8:
" Pokud má zboží vady neodstranitelné nebo větší množství vad, které brání jeho řádnému užívání, jedná se porušení smlouvy podstatným způsobem. V takovém případě může kupující:
a) požadovat výměnu zboží, dodání chybějícího zboží, dožadovat se odstranění právních vad ZÁKAZNÍK CHTĚL
b. požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže jsou vady opravitelné ZÁKAZNÍK NECHTĚL
c. požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny
Zákazník doložil minimálně 6 vad. CZC se už skoro 2 měsíce neobtěžuje s doložením údajné diagnostiky, která tyto vady údajně neprokázala
e) A navíc oprava od CZC byla tak kvalitní, že notebook doslova za pár dní přestal fungovat.
ZÁVĚR
CZC porušuje svůj Reklamační řád (skoro už 2 měsíce). A navíc ani po opravě od CZC notebook nefungoval. Takže zákazník nemá ani notebook, ani peníze, a ani vysvětlení od CZC. A dnešní reakce CZC? Ať si každý udělá obrázek sám
Bylo-li zboží koupeno pro soukromou potřebu a při uzavření smlouvy nebylo z okolností zřejmé, že se koupě týká podnikatelské činnosti, použijí se ustanovení občanského zákoníku o prodeji zboží v obchodě. Prodávající odpovídá za jakost zboží při převzetí, zejména odpovídá za to, zda-li má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly. Není-li tomu tak, může kupující uplatnit právo z vadného plnění a to v době 24 měsíců od převzetí zboží.
Pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad, má právo na dodání nové věci, výměnu součásti, nebo může i od smlouvy odstoupit.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
V případě, že kupující se závěry reklamace nesouhlasí, má možnost obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
"Dobrý den, navrhuji uzavřít celou věc, protože prodejce (CZC) měl dostatečnou možnost doplnit své původní vyjádření že neuznává odstoupení od smlouvy (pokud skutečně existují důvody, kvůli kterým ignoroval způsob odstranění vad (=výměnu) které kupující zvolil v reklamačním protokolu). A CZC měl dle mého názoru času dostatek proč nedoložil údajnou neexistenci většiny vad doložených při podání reklamace). Navrhuji uzavřít s negativním hodnocení. Díky. Zdeněk Vojtek"
Stížnost tedy na přání spotřebitele uzavíráme.
Hodnocení: