Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, 20.3. 2024 jsem zakoupil stolní kotoučovou pilu HECHT8254 za 3499 Kč.
Po deseti dnech přestala fungovat. Pilu jsem odvezl na prodejnu Hechtu reklamovat. Byla přijata 31.3. 2024. Bylo mi sděleno, že byla provedena kontrola elektroinstalace, motoru a pracovní části. Byla provedena oprava přítlaku uhlíků. Byl zjištěn kotouč bez 4 zubů. Stroj přezkoušen, pracuje správně. Nejedná se o záruční opravu. Uhlíky motoru jsou spotřební materiál a jsou uživatelsky přístupné. Záruka nebyla uznána, což jsem nechápal. Pila řezala minimálně. Nebyla vůbec zatěžována. Řezal jsem s ní palubky o síle 14 mm. Servis doporučuje stroj nepřetěžovat. Upozorňuji, že jsem s ní minimálně řezal. Zboží jsem tedy převzal a věřil, že bude fungovat normálně. Bohužel dlouho pila nefungovala, opět nastal stejný problém. Pila se zastavovala a byl z ní cítit zápach elektřiny. Tak jsem byl nucen opět odvézt pilu na prodejnu k reklamaci se stejným problémem. Přišlo mi toto vyjádření. Záruka neuznána, Provedeno rozebrání, kontrola elektroinstalace, motoru a pracovní části a kotouče. Zákazník stále používá kotouč , kde chybí zuby a byly zjištěny opotřebené uhlíky motoru. Uhlíky motoru jsou spotřební materiál podléhající opotřebení a nevztahuje se na ně záruka. Nelze uznat záruční opravu. Na opravu bude vypracovaná cenová nabídka. Požadují za opravu celkem 665 Kč. Byl jsem nemile překvapen, mám pilu dva měsíce a už mám platit za opravu pily, která prakticky nic neudělala. Nesouhlasím s jejich nabídkou. Děkuji. S pozdravem Václav Čížek
Stolní kotoučová pila HECHT8254 - 021851
Rád bych, aby opravili pilu na své náklady.Děkuji.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebitel dle popisu stížnosti zboží poprvé reklamoval po 11 dnech ode dne převzetí zboží, tudíž nepředpokládáme, že by mohlo dojít k takovému "běžnému" opotřebení, které by mělo za následek zamítnutí reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Čížku, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit tento výrobek. Reklamační servisní zakázky Vámi uvedeného výrobku byly řádně vyřízené se závěrem záruka nebyla uznána. Stojíme za vyjádřením servisního technika, které je uvedeno v závěrečných protokolech servisních zakázek Vámi uvedeného výrobku. Mrzí nás vzniklá situace, ale nevznikl nárok na provedení opravy, dle vyhotovené cenové nabídky opravy, na vrub naší společnosti. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Dobrý den, s placenou opravou nesouhlasím. Pilu jsem si neopravenou převzal. Doma jsem však zjistil, že servis z Hechtu mi nevrátil pilu v kompletním stavu, jak jsem jim předával při reklamaci. Chybí špatné uhlíky a zajišťovací matky. Čekám na vyjádření od Hechtu. Václav Čížek
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jestliže spotřebitel nesouhlasí se zamítnutím reklamace, může se obrátit na soudního znalce (viz původní vyjádření). Podnikatel je spotřebiteli v každém případě povinen vrátit zboží zpět kompletní - výjimkou jsou situace, kdy dojde např. k opravě či dodání náhradního dílu, kdy si starý díl může podnikatel ponechat. K tomu však v tomto případě nedošlo.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k výše uvedenému mohla vyjádřit.
Vážený pane Čížku, mrzí nás vzniklá situace, kterou popisujete ve Vaší stížnosti. Výrobek HECHT8254, stolní kotoučová pila byl řádně předán bez připomínek dne 06.06.2024 na naší pobočce. Pokud byste nám chtěl sdělit více informací, tak můžete zaslat zprávu na jeden z kontaktních e-mailů uvedených na našich internetových stránkách. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Dobrý den, už nevím jak reagovat na jednání servisu. Mohu poprosit o vyjádření? Nemám peníze ani funkční pilu. Mám přes dva měsíce novou pilu, která ale nefunguje. Teď se s nima budu přít i o uhlíky a matky, které mi zapomněli vrátit? Děkuji za odpověď.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Vzhledem k tomu, že společnost trvá na svém stanovisku a služba VašeStížnosti.cz funguje na dobrovolnosti stran, bude spotřebitel v případě nesouhlasu nucen řešit problém alternativním způsobem (např. mimosoudní řešení sporu při ČOI - viz výše). Co se týká samotného rozporování reklamace, je však pravděpodobné, že bude ČOI po spotřebiteli požadovat znalecký posudek.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl uvést, zda tohoto řešení využije. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, nakonec mi servis nabídnul, že mi chybějící uhlíky a matky pošlou na pobočku prodejny v Mostě. Bez doplatku. Jsem rád. Rád bych pilu zprovoznil.