Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
3.5.2025 jsem podal platební příkaz na platbu v dolarech do zahraniční banky. Při platbě banka si banka strhla ihned poplatek 500,-. Ještě ten den, tj. 3.5.2025 bylo na můj účet vráceno o 3 tisíce méně - asi konverze CZ/Dolar.
17.5.2025 jsme kontaktovali banku proč nebyl proveden příkaz, banka odpověděla:
Vážený pane Zajíci, děkujeme za využití služby Fio servis.
Vámi zmíněná platba byla bankou v pořádku zpracována a odeslána na konto příjemce.
V rámci mezinárodních plateb jsou dané lhůty pro převody, veškeré informace naleznete zde:https://www.fio.cz/…pdf.
Po dalším kontaktování banky - reklamace platby, byla odpověď: Vážený pane Zajíci, děkujeme za využití služby Fio servis.
Vámi zadaná platba se vrátila dne 6.5.2024 09:20:44 s informaci, že účet, na nějž jste platbu poukázal, je uzavřen a nelze na něj prostředky připsat.
Jelikož víme, že účet je otevřený, běžně na něj chodí finanční prostředky z jiných účtů požadujeme vyrovnání konverze - bezdůvodné obohacení banky při neprovedení platebního příkazu.
Při osobním jednání v bance, opět nebyla ochota napravit postup banky.
požadujeme vrácení rozdílu mezi poslanou a přijatou výší finanční prostředků.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel zadal příkaz k platbě na účet vedený v zahraničí, je odchozí platba zpoplatněna dle poplatkové dispozice (OUR 500 Kč) a zároveň dochází ke konverzi měny, která může mít vliv na ponížení částky dle devizového trhu.
Dle dostupných informací společnost Fio banka, a.s. "je oprávněna mimo jiné (zejména v zájmu ochrany klienta či jeho peněžních prostředků) neprovést převod, pokud by příjemcem peněžních prostředků mohla být osoba, vůči níž jsou uplatňovány mezinárodní sankce podle právních předpisů státu banky příjemce nebo korespondenční banky. Dále je oprávněna neprovést převod v měně, pro kterou nemá navázány korespondentské vztahy; obdobně pak není povinna provádět převody do některých států či zahraničních bank. Fio banka, a.s. je dále oprávněna s okamžitou účinností pozastavit nebo ukončit (trvale či dočasně) provádění některých typů převodů, a to v závislosti na měně převodu, státu, v němž je veden účet příjemce nebo odesílatele peněžních prostředků nebo obou těchto skutečnostech.
Stížnosti a reklamace klientů je možné uplatnit na všech pobočkách Fio banky, a.s. a mohou být podány písemně, ústně, telefonicky nebo prostřednictvím elektronické pošty způsobem upraveným v Reklamačním řádu."
Jestliže došlo k pochybení banky, domníváme se, že by banka měla spotřebiteli vrátit celou částku, kterou odeslal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.