Společnost


LUDOM NÁBYTEK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76609Neuznaná reklamace sedací soupravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2024, před 8 měsíci

Silvie Vaňková

Znění stížnosti

Jeden ze dvou doručených dílů sedačky je poškozen, konkrétně je proražená zadní rohová část sedací soupravy.

Zboží bylo doručeno 10.5.2024. Rozbaleno bylo 20.5.2024 a ihned byla poslána reklamace zboží společnosti s doloženými fotografiemi poškozeného dílu. Sedací souprava nám byla doručena na byt, ve kterém nebydlíme trvale. Jelikož se byt teprve k trvalému bydlení připravuje a v bytě bylo potřeba ještě vrtat, sedačku jsem nerozbalovali, aby nedošlo ke zbytečnému ušpinění či zaprášení.

Dne 27.5.2024 mi byla zasláno zamítnutí reklamace prodejcem - konkrétní znění zde:

,,Vážená paní Vaňková,

společnost LUDOM NÁBYTEK S.R.O., se sídlem Křížkovského 843/5, 779 00 Olomouc Vás tímto vyrozumívá o Vašem případu.

S politováním Vám oznamujeme, že případ poškození částí sedací soupravy Lorelle nemůžeme uznat jako oprávněný. Důvodem zamítnutí případu je, že jde o mechanické poškození a na to se reklamační řízení nevztahuje. Nábytek byl Vám doručený dne 10.5.2024 a reklamace byla nahlášená 20.5.2024. Veškeré závady je potřeba hlásit bez zbytečného odkladu. Navíc nábytek jste si vynášela sama, vznikl tak prostor kde k poškození mohlo dojít u zákazníka. Každopádně nechceme Vás v tom nechat a domluvili jsme možnost placené opravy u výrobce. Náklady s tím spojené to 2.500 Kč. Prosím o informace jestli chcete využit placenou opravu.''

Do společnosti jsme volali s tím, že se zamítnutím nesouhlasíme, ale bohužel zbytečně.

Mohla bych Vás poprosit o pomoc s tímto případem?

Děkuji

Silvie Vaňková


Produkt

Sedací souprava LORELLE


Požadované řešení

Co nejrychlejší oprava sedací soupravy výrobcem. Rozbitá sedací souprava uprostřed obývacího pokoje nám velmi komplikuje každodenní fungování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 09:02, před 7 měsíci

Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Není-li dopravcem stanoveno jinak, má prodávající povinnost zboží zabalit podle zvyklostí s ohledem na jeho povahu. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.

O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.

Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2024 18:55, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 11:50, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.