Společnost


TÜRK HAVA YOLLARI A.O. (TURKISH AIRLINES INC.),organizační složka

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76619Neproplacené šeky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 20 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2024, před 7 měsíci

Jakub Procházka

Znění stížnosti

Na základě zpoždění letu z Male do Istanbulu jsme nestihli navazující let z Istanbulu do Prahy. Tuto skutečnost jsme reklamovali a dne 28.3.2024 nám společnost Turkish Airlines vystavila celkem 4x šek, vždy na 600 EUR.

Nejprve jsem požadoval proplacení šeků přímo v centrále Turkish Airlines v Istanbulu, ale byl jsem odkázán na místní kancelář v Praze kde to údajně bude vyřešeno obratem.

Dne 15.4. jsem tedy kontaktoval pražskou kancelář Turkish Airlines, ti následně chtěli doložit vyplněné žádosti o proplacení včetně čísla účtu. Toto jsem obratem dodal a od té doby se nic neděje.
Několikrát jsem již urgoval emailem, někdy bez reakce, jednou (17.5.) mi bylo sděleno, že šeky jsou refundované a obratem mám peníze na účtu. Bohužel se tak do dnešního dne nestalo.


Požadované řešení

Proplacení šeků které mi více jak měsíc zadržují


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 09:50, před 7 měsíci

Jestliže byla cestujícímu uznána refundace za zpožděný let společností, měla by společnost refundaci taktéž cestujícímu vyplatit. Pokud bylo přislíbeno cestujícímu vyřešení požadavku v Praze na české pobočce společnosti a cestující postupoval dle pokynů společnosti a řádně vyplnil všechny potřebné podklady společně s žádostí o proplacení částky na jeho účet, měla být v přiměřené době cestujícímu částka na účet společností i zaslána.

Leteckou společnost je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud nedojde ke smírnému řešení, je možné se obrátit se stížností na Úřad pro civilní letectví. Veškeré informace k podání stížnosti nalezne spotřebitel zde: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2024 18:55, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 11:50, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.