Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#7662Vymáhání částky přes nepřevzetí zboží a telefonické odstoupení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.09.2015, před 9 lety

Alena Kořínková

Znění stížnosti

Při telefonickém kontaktu ze strany společnosti Helvetia jsem souhlasila se zasláním vzorku ZDARMA. Posléze se mi celá věc rozležela v hlavě a když zásilka dorazila, odmítla jsem ji převzít. Následně jsem kontaktovala zákaznickou linku a sdělila jsem jim, že jsem zásilku nepřevzala a že si nepřeji, aby mi cokoli dalšího posílali. To samé se opakovalo podruhé a následně mi přišla upomínka k úhradě dlužné částky s výhrůžkou podniknutí dalších právních kroků. Nikdy jsem od nich nic nepřevzala a zcela jasně jsem dala najevo, že nemám zájem o zasílání čehokoli dalšího.


Požadované řešení

Okamžité ukončení upomínkového řízení a potvrzení společnosti o mé bezdlužnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2015 12:11, před 9 lety

Na základě ustanovení § 1829 občanského zákoníku, náleží spotřebiteli právo na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené po telefonu, jejímž předmětem je opakovaná dodávka zboží do 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. Pokud od uzavřené kupní smlouvy po telefonu spotřebitel řádné a včas odstoupí, zruší se tím smlouva od počátku a prodávající není oprávněn po spotřebiteli požadovat jakékoliv další platby nebo zasílat další zboží.

Doporučujeme tedy spotřebiteli zaslat písemný dopis, a to nejlépe doporučeně a s dodejkou, v němž odmítne jakékoliv další platby za zboží či doručování neobjednaného zboží s ohledem na výše uvedené informace. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím komunikace na dálku, bude se na dodávky dalšího zboží hledět jako na neobjednané plnění. U neobjednaného plnění dle § 1838 občanského zákoníku platí, že spotřebitel nemusí takové zboží vracet a ani o tom podnikatele vyrozumět.

Pokud je ujednáno, že se zboží dodává v pravidelných zásilkách, má spotřebitel právo odstoupit od každé jednotlivé zásilky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení. Způsob úplného zrušení pravidelných zásilek se pak řídí smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami. Spotřebitelce tedy doporučujeme uchovat si doklady o odstoupení od smlouvy.

Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitelka by měla vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.9.2015 12:17, před 9 lety

Dobrý den,

vzniklá situace nás mrzí. V objednávkovém hovoru jste byla informována o skutečnosti, že pravidelný odběr je nastaven automaticky. Uvítací balíček se nám vrátil od České pošty zpět, ale poměrně pozdě až 18.5.2015 (expedice zásilky byla 19.4.2015), protože jsme samozřejmě nevěděli, že se Uvítací balíček vrací zpět, byla dne 11.5.2015 vyexpedovaná další zásilka. Dne 1.9.2015 jste nás kontaktovala na zákaznické lince s informací, že jste druhou zásilku neobdržela a operátorka Vám tedy zaslala Čestné prohlášení, které je potřeba podepsat a zaslat k nám zpět a to buď poštou nebo ofocené emailem. Zasílání je ukončeno a nic dalšího Vám nebude expedováno.

S pozdravem

Dominika Rathanová
Zákaznický servis Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.9.2015 23:24, před 9 lety


Alena Kořínková

Je pravda, že mi čestné prohlášení bylo zasláno, ale protože jsem na internetu našla několik diskusí o tom, že je lepší takové prohlášení nepodepisovat, ještě jsem jej společnosti Helvetia neposlala. Připojuji tento dokument a prosím o doporučení dTestu zda podepsat, či nikoli. Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2015 10:22, před 9 lety

Podpisem čestného prohlášení spotřebitel pouze společnosti stvrzuje, že předmětné objednávky neobdržel. Pokud tedy spotřebitel objednávky skutečně neobdržel, může čestné prohlášení podepsat.

Odmítne-li adresát zásilku, tak dle poštovních podmínek České pošty, s.p. doručovatel tuto zásilku vrátí odesílateli. Nepřevzaté zásilky by se tedy měly vrátit společnosti. Čestné prohlášení může společnosti posloužit při dokazování, že jejich zásilka nebyla doručena a měla by se tudíž vrátit společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.9.2015 10:35, před 9 lety

Dobrý den,

reaguji na komentář od dtestu. Druhá zásilka se k nám nemohla zpět vrátit protože narozdíl od Uvítacího balíčku jsou další pravidelné zásilky expedovány obyčejně. Jsou tedy poštovním doručovatelem vloženy přímo do schránky. Právě v případech, kdy zákazník tuto zásilku neobdrží stačí podepsat Čestné prohlášení a my obratem tuto zásilku odepíšeme, popř. si uděláme sami reklamaci na České poště.

Přikládám Čestné prohlášení, aby se i dtest mohl podívat a paní Kořínkovou požádám o podpis a celá záležitost bude vyřešena a uzavřena.

Děkuji

S pozdravem

Dominika Rathanová
Zákaznický servis Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.10.2015 20:35, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2015 08:59, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit. Z tohoto důvodu případ uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.