Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Opakovaná reklamace. Občas povedená oprava která nevydržela ani tři měsíce.Pak je to přestalo bavit a začali zamítat co sami opravovali.
Auto Dodge Nitro
Zatím dávám šanci.Auto už po páté reklamovat. Pok už jen odstoupím od smlouvy s náhradou mých vkladů.
|
Tweet |
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nám sdělil, že po uveřejnění stížnosti se mu společnost ozvala prostřednictvím e-mailu, kde společnost uvedla, že reklamaci uznala. Zároveň spotřebitele společnost vyzvala k předložení vyjádření servisu ohledně možné příčiny závady.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl o vývoji stížnosti informovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost Auto Esa opět únik spalin z motoru opravila. Zatím auto funguje.Snad tomu bude i dalších pět měsíců o kterých se reklamace prodloužila.
Spotřebitel doplnil následující:
Již pětkráte jsem měl automobil v servisu Ato Esa a opakovaně mne autoservis vrátil auto po opravě servisem s neopravenou skrytou chybou. Unik spalin z motoru a nefunkční topení. Opět již po šesté reklamuji auto s neopravenou chybou nefunkčního topení a unik spalin z motoru. Aut Esa se ale rozhodlo tentokráte reklamaci nepřijmou stým že je mou povinností si nechat toto tvrzení ověřit speciálním servisem .Chyba je však stále stejná jako dřív. Auto netopí.
K tomu dodáváme následující:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) OZ platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy pokud se vada na zboží projeví opakovaně.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.