Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Byla jsem u ČEZu potom mi dali podepsat smlouvu že čez končí a dostala jsem se k Centropolu po dvou letech si mě z aukce vybral Elgas energy a musela jsem zaplatit 6000 pokuty nevím proč a teď se to celé opakuje v aukci si mě převzal nový dodavatel a teď mi přišlo vyúčtování kde mám zaplatit skoro 8000 tisíc a pokutu 8000 plus 21procent co mám dělat jsem důchodkyně a zálohy jsem platila 2800 korun vždy mi vraceli přeplatek děkuji Brůhová Zdeňka Vojanova ****
Plyn
Přezkoumání myslím že je to podvod
|
Tweet |
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
K deaktivačnímu poplatku:
Domníváme se, že deaktivační poplatek je obecně ze strany společnosti účtován při předčasném ukončení smlouvy ze strany spotřebitele.
Vyjádření předsedkyně ERÚ Aleny Vitáskové k dané problematice: „Důležité bude prověřit, jak spotřebitelé i dodavatelé postupovali v konkrétních případech. Pokud se ale spotřebitel nedopustil nějakého formálního pochybení, například výpověď neodeslal pozdě, potom je tu velká pravděpodobnost, že deaktivační poplatky byly účtovány neoprávněně a nebude je muset platit."
Jestliže se jedná o sankci za předčasné ukončení smlouvy, byl by deaktivační poplatek smluvní pokutou, kterou je možné po spotřebiteli v tomto případě požadovat. I oprávněnou smluvní pokutu však může soud v případě nepřiměřenosti shledat jako neúčinnou a spotřebitel by ji tak nemusel platit.
Více informací ohledně aukce energií a zprostředkovatelů dodávek energií nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/aukce-energii/.
Dle § 11m odst. 4 energetického zákona zmocní-li spotřebitel zprostředkovatele nebo držitele licence k uzavření smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu, ke změně nebo zrušení závazku z takové smlouvy, zmocnění zanikne nejpozději do 12 měsíců ode dne uzavření dohody o zastoupení. Jestliže tedy smlouva ohledně zprostředkování byla uzavřena před více než rokem od uzavření smlouvy s novým dodavatelem, nebyl zprostředkovatel oprávněn uzavřít za spotřebitele novou smlouvu.
K vyúčtování:
Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, měl by uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.