Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
SYN DLUŽIL SPOL.MOVINERO 16000KČ,INKASNÍ SPOLEČNOSTI DEVRIES GROUP ZAPLATIL 16000 JISTINU +2000KČ,ALE INKASNI SPOLEČNOST TO VĚŘITELI NEPOSLALA A STÁLE POŽADUJE PO MNĚ POŽADUJE CELOU ČÁSKU A NEUSTÁLE JI NAVYŠUJE.JISTINU I PENÁLE PO MNĚ POŽADUJE I SPOL.MOVINERO.CO DĚLAT,ABY INKASÍ SPOLEČNOST PENÍZE VRÁTILA NEBO POSLALA VĚŘITELI.JSEM Z TOHO ZOUFALÁ PENÍZE NIKDE A DLUH NEZAPLACENÝ.
DĚKUJI BOGNEROVÁ
PROSÍM O RADU CO DĚLAT,NEBO KAM NAHLASIT INKASNÍ SPOLEČ.ASI ZA ZPRONEVĚRU.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Spotřebitelům doporučujeme před vyplacením částky jiné osobě, aby si vždy zkontrolovali, zda původní společnost skutečně postoupila jiné společnosti svou pohledávku. Pokud by spotřebitel plnil společnosti bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení, které je povinna společnost na výzvu spotřebiteli vydat.
Zároveň je vhodné při splnění dluhu žádat od osoby, které dlužník plní, potvrzení o této skutečnosti.
V tomto případě bude vhodné informovat obě společnosti o již splněném dluhu. K prokázání splnění může posloužit i výpis z účtu. Spotřebiteli doporučujeme si veškerou komunikaci se společnostmi uschovávat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.