Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#76646Falešná reklama

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2024, před 8 měsíci

Jiří Hlaváček

Znění stížnosti

Bohužel musim konstatovat, že masívní TV reklama na horská elektrokola silně přehání. Vychvalovaný servis je podle mé zkušenosti pod psa. V loňském roce jsem nechával opravit kolo kvůli chybě torzního snímače. V servisu mi sdělili, že je nutné vyměnit celou pohonnou jednotku. Po konzultaci s několika cykloservisy jsem řešení za 24 tisíc odmítl. Cena se limitně blížila pořizovací ceně kola. Mé kolo v té době melo najeto něco kolem 700 km. Nakonec jsem přistoupil na výměnu statoru a torzního snímače za cca 12 tisíc. Na takto opraveném kole jsem najel cca 350 km. Při posledním výletu se povolila pravá šlapka, vzápětí se v závitu "kousla". Pochopitelně pri demontáži se poškodil zavit v klice, proto jsem si pro pravou kliku jel do Mladé Boleslavi, kde ji měli podle informace v systému mit. Měli však jen levou. Odjel jsem proto do Nymburka, který mam blíž k bydlišti. Poté, co jsem kliku vyzvedl a přivezl domů jsem zjistil, že do ní šlapka nejde zašroubovat. Po telefonátu na infolinku a konzultaci se servisním technikem jsme odhalili příčinu celé závady byla záměna levé a pravé kliky. Po opětovném telefonátu se servisem jsem objednal výměnu kliky pravé za levou. Ve středu mi přišla SMS, abych si objednávku vyzvedl. Dnes jsem pro ni jel a kupodivu do Nymburka nedorazila. SMS odeslal systém zcela nesmyslně, týkala se objednávky vyzvednuté minulý týden! Díky tomu jsem najezdil celkem již 130 km! Byl bych rád, aby mi byly tyto náklady kompenzovány. Konstatuji, že mé zkušenosti se službami servisu firmy Mountfield jsou na míle vzdálené slibům z reklam a tudíž je považují za klamavé. Bohužel.
S pozdravem Jiří Hlaváček


Produkt

Elektrokolo MTF Hill 7.1


Požadované řešení

Úhrada zbytečných nákladů na cesty (130 km).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 15:05, před 8 měsíci

Z popisu stížnosti vyplývá, že spotřebitel obdržel od společnosti jinou kliku, než požadoval a v souvislosti s řešením této skutečnosti, mu vznikly další náklady. Jestliže byla spotřebiteli dodána klika jiná, doporučujeme u společnosti uplatnit reklamaci, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.

Zároveň platí, že dle § 1924 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,60 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 398/2023 Sb.).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.6.2024 08:07, před 8 měsíci

Panu Hlaváčkovi se za pochybení při objednávce upřímně omlouváme. O úhradu vzniklých nákladů mohl požádat přímo v příslušném servisním středisku, bylo by mu samozřejmě obratem vyhověno, jedná se o standardní postup. Žádáme ho tímto o zaslání textu stížnosti společně s číslem svého bankovního účtu na naši centrální adresu mountfield@mountfield.cz, zařídíme následně potřebné náležitosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2024 08:18, před 8 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost opět přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji, případně mohl stížnost uzavřít po jejím vyřešení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.6.2024 13:06, před 8 měsíci


Jiří Hlaváček

Hodnocení:

Komentář: Naprostá nespokojenost. Obdržel jsem mail tohoto znění:
Vážený pane Hlaváčku,

děkujeme Vám za zpětnou vazbu, avšak je třeba říci, že jste odpověď na Vaši stížnost obdržel, a to e-mailem, který Vám poslal pan Horák, specialista klientského centra, a to dne 27.5.2024. Je na uvážení každého zákazníka, zda, pokud výrobku vytýká nějakou závadu, jej předloží nebo ne. To se v tomto případě nestalo, a tak Vám nevznikl nárok na proplacení nutných nákladů na dopravu výrobku do servisu a zpět – je třeba vzít na vědomí, že nutné náklady se týkají právě takové přepravy. Děkujeme Vám za pochopení.

S pozdravem

Lukáš Leitner
Manažer klientského centra
E-mail: lukas.leitner@mountfield.cz

Jinými slovy trhni si nohou. To je Tvoje blbost, že u nás nakupuješ...
Zařídím se podle toho a rozhodně se o své zkušenosti podělím.
O odbornosti servisu nemá smysl diskutovat a napadá mě spousta parodií na reklamní kampaň "... TO JE MOUNTFIELD!" která nás denně obtěžuje a oblbuje.
Zřejmě nemá smysl se s tím vším dál rozčilovat, Děkuji dTestu za snahu a firmě Mountfield za uštědřenou lekci.

S pozdravem Jiří Hlaváček