Společnost


LJ protection s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76665Vrácení zakoupeného výrobku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.05.2024, před 8 měsíci

Luděk Formánek

Znění stížnosti

Zkoupil jsem si " SET " kamerového stému od firmy : LJ protection s.r.o.
Tupoleva 741
Praha 9 19900
Česká republika
Domníval jsem se, že "SET" je něco kompletního. Bohužl přišlo :
2.0Mpx AHD kamerový systém PROFI 4xDOME PRD32 + nabíječka, velikost disku ( zakoupen) WD PURPPLE 1000GB
4 Ks kamer - bez kabelů a konektorů za 10834,34,-Kč.
Po otevření a zjištění skutečnosti, že "SET" je bez monitoru, obsah jsem zabalil a poslal okamžitě zpět.
Podobný "SET" jsem kupoval před deseti lety a byl i se zabudovaným monitorem ( mohu doložit foto) !
Bohužel mě přišla odpověď, že displei kamerového systému je poškrábaný a tím pádedem neprodejný. Peníze mě vrátí s penálem 1500,-Kč jestli souhlasím. Bál jsem se, že nedostanu žádné peníze, tak jsem s penálem souhlasil.
Přišel dobropis na 9261,- Kč ( tedy penále 13000,-Kč ) s tím, že musím doklad podepsat a přiložit fotografii ( viz foto). To jsem udělal a peníze přišli na účet.
Zdá se mě to jako bezva finta jak přijít k penězům, jelikož v této situaci to bylo tvrzení proti tvrzení ( obrázky s částečně otrženou folíí přišli. Ovšem nebylo to ze zaslaného kamerového systému, tvrdím já !!.)
Jelikož jsem senior 83 let a nemám zájem věci zkreslovat, zdá se mě postup velice zvláštní.


Produkt

Nelíbí se mi jak zjistili, že poškrabání jsem udělal já. Dále při vrácení si firma účtuje penále


Požadované řešení

Myslím, že postup firmi není správný


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 15:09, před 8 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Pokud by spotřebitel nesouhlasil s ponížením částky, mohl by se ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s touto informací a žádostí o vrácení odpovídající částky. Cenu posudku lze následně oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Společnost zároveň při odstoupení od smlouvy či při oprávněné reklamaci nemůže spotřebiteli účtovat penále související s vyřízením reklamace či umožněním spotřebiteli od smlouvy odstoupit. Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu v tomto případě tedy spotřebitel odpovídá jenom dle § 1833 občanského zákoníku, jak je uvedeno výše. Pokud se zároveň se společností spotřebitel domluvil na ponížení částky o 1500 Kč, měla by společnost spotřebiteli vrátit částku odpovídající tomu, na čem se strany domluvily.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 07:51, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 12:59, před 2 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.