Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, přes e-shop Okay jsme si objednali sedací soupravu Naples - vystavený kus. Bohužel nám byla přivezena sedací souprava s názvem Peri, na štítku i na faktuře je ale uvedena sedací souprava Naples. Podal jsem tedy reklamaci, s tím, že jsem prvotně chtěla finanční kompenzaci. Bylo mi nabídnuto 1.000,- Kč. Rozdíl mezi novými gauči činí 5.000,- Kč, proto jsem částku odmítl a vyžadoval uvedený rozdíl. Ještě dvakrát se maximální kompenzace navýšila na 2.950,- Kč, s čímž stále nesouhlasím. Chtěl jsem tedy vyměnit sedačky, abych dostal správnou, ale bylo mi řečeno, že ji nemají a nemohou mi ji vyměnit a že mám odstoupit - to ale také nechci, protože sedačku jsem kupoval v akci a prodělala bych 4 000 Kč, když bych odstoupila a objednal vystavený kus znovu. Z mého pohledu je to tak, že mi musí přeci Okay dodat vystavený kus sedačky Naples dle faktury a je jejich problém, že už ji mají za jinou cenu, než když jsem ji zakoupil já, oni přece udělali chybu špatným dodáním.
Vyžaduji finanční kompenzaci ve výši 5.000 Kč nebo dodání sedačky Naples bez dodatečných nákladů.
|
Tweet |
Dle § 2169 občanského zákoníku je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
V tomto případě se však domníváme, že spotřebitel může trvat na dodání sedací soupravy Naples.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník nám dosud neposkytl součinnost při řešení reklamace zahájením spolupráce v rámci výběru z navrhovaných řešení, reklamaci řešíme v souladu se zákonem a bude vyřízena do 30 dní.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Spotřebitel má povinnost společnosti při reklamaci poskytnout přiměřenou součinnost. Jestliže tak neučiní, lhůta pro vyřízení reklamace se o jeho prodlení prodlužuje.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na výše uvedené reagovat a informovat o vývoji stížnosti.
Vše jsem zmínil už v prvotním příspěvku. Společnost Okay mi v rámci reklamace nabídla slevu ve výši 2.950,- Kč nebo odstoupení od smlouvy. Stále mi nebyla nabídnuta možnost, kvůli které tato stížnost vznikla - chci, aby mi byla dodána sedací souprava Naples, která je uvedena jak ve faktuře, tak v dodacím listu. Na všechny e-maily jsem odpověděl a dostával stále stejnou odpověď.
Pro shrnutí - řešení reklamace k mé spokojenosti je sleva ve výši 5.000,- Kč - za chybné dodání levnější sedací soupravy nebo dodání sedací soupravy Naples, kterou jsem si objednal.
Dobrý den,
děkujeme dTestu za potvrzení. Prosíme tedy opakovaně spotřebitele o součinnost výběrem z navrhovaných možností reklamačního specialisty.
Děkujeme.
David V.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jestliže nedojde k dohodě stran ohledně reklamace, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu.
Pokud k dohodě nedojde a spotřebitel nevyužije jiného řešení, budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést, zda nějaké alternativní řešení využije, případně, aby mohl stížnost uzavřít.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že Okay si myslí, že musím přistoupit na jejich podmínky a neberou v potaz to, že udělali chybu, jsem nucen celý případ na doporučení DTest předat k ČOI.
Jak jste již uvedli "V tomto případě se však domníváme, že spotřebitel může trvat na dodání sedací soupravy Naples." - tuto informaci jsem si ověřil z více zdrojů a opravdu to tak je. Není možné dodat zákazníkovi něco jiného, než je na faktuře. Pokud stejné zboží stále nabízíte a máte ho skladem, je vaše povinnost napravit chybu a zboží vyměnit.
Šerý
Dobrý den,
velmi důležitou informací od spotřebitele je uvedení, citujeme: "Pokud stejné zboží stále nabízíte a máte ho skladem, je vaše povinnost napravit chybu a zboží vyměnit." Bohužel stejné zboží nemáme skladem, což bylo zákazníkovi několikrát písemně uvedeno, a nebylo jej tedy možné dodat. Spotřebitel zakoupil zboží v druhé jakosti se specifickým poškozením a opotřebením, proto byly nabídnuty varianty slevy nebo vrácení peněz, případně výměnu za zboží první jakosti v protihodnotě. Zákazník dne 31.5.2024 přestal reagovat, a to i přes opakované výzvy ze dne 3.6.2024 12:49 a 5.6.2024 14:06, reklamaci jsme tak dne 7.6.2024 8:16 vyřídili zamítnutím pro neposkytnutí k neposkytnutí součinnosti ze strany spotřebitele, o čemž byl písemně informován.
Děkujeme dTestu za spolupráci.
Za tým OKAY David V.
Děkujeme stranám za vyjádření.
Přestože společnost uvedla, že již tento konkrétní kus nemá k dispozici (neboť se jednalo o vystavený kus), domníváme se, že to nemůže jít k tíži spotřebitele, neboť šlo o pochybení společnosti, která dříve dodala špatný kus. Spotřebiteli by tedy měl být (dle našeho názoru) dodán kus srovnatelné nebo lepší kvality (např. nový).
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel obrátil na Českou obchodní inspekci, přeřazujeme stížnost na něj, aby mohl informovat o výsledku tohoto řízení.
Opětovně žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
díky ČOI jsem dostal požadovanou slevu 5.000,- Kč. Při komunikaci s pracovníkem ČOI vím, že bych mohl trvat i na dodání sedací soupravy Naples - vystavený kus, který má Okay na internetu, ale určitě je pro mě sleva jednodušší řešení. Celé reklamační oddělení v Okay by se mělo naučit číst, co jim zákazník píše, protože tohle jednání bylo opravdu neskutečné. Já mám jediné štěstí, že sedací soupravy jsou podobné, protože kdyby byla úplně jiná, tak bych snad musel před soud, abyste uznali, že mám pravdu a mám právo na výměnu.
Děkuji dTest za Vaši pomoc.
Michal Šerý