Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Reklamované zboží: ROIDMI EVA plus - robotický vysavač
Zakoupený: 02/06/2023
Reklamovaný: 6x, celková doba v reklamaci 7 měsíců vč. dopravy
Důvod reklamace zákazníka: po vyjetí z dokovací stanice se po pár minutách zastaví a nereaguje, nesvítí, nefunguje. Tohle je neměnný stav od začátku, kdy zboží bylo reklamováno. Vysavač v dokovací stanici ukazuje 100% nabití. Zahájí vysávání a po 2 minutách přestane reagovat zcela. Po vrácení do stanice ukazuje nabití 88% a fungování se opakuje - jen cca 1 minutu vysává a pak přestane.
Zboží reklamuji pro stejnou závadu od počátku první reklamace.
Po každé reklamace dodavatel uvádí jiný důvod/příčinu nefunkčnosti a zasílá vysavač zpět zákazníkovi, např.
1. reklamace 24/1/2024 - vyjádření technika: "Provedeno nabití vysavače. Dále zjištěna kapalina uvnitř přístroje - rozpor s doporučeným používáním. Výsledek reklamačního řízení - závada se neprojevila"
2. reklamace 6/3/2024 - vyjádření technika: "provedeno nabití vysavače. Dále zjištěna kapalina uvnitř přístroje - rozpor s doporučeným používáním. Výsledek reklamačního řízení - závada se neprojevila. Reklamace neuznaná - snížená kapacita baterie odpovídá stáří přístroje"
3. reklamace 10/4/2024 - vyjádření technika: "Vaše reklamace byla ukončená opravou. Výměna vadné součástky - základní deska. Výsledek reklamačního řízení - chyba produktu, opraveno."
4. reklamace 16/5/2024 - vyjádření technika: "Uvedenou závadu způsobuje baterie po životnosti, která již nemá patřičnou životnost. Životnost baterie udávaná výrobcem je 6 měsíců. Po této době negarantuje výrobce její výdrž. Výsledek reklamačního řízení - závada se neprojevila.
I po poslední reklamaci dodavatel nechce vrátit peníze a produkt v rámci předchozích 6ti reklamacích neopravil a tvrdí, v protokolech, že se závada neprojevila.
Reklamaci vyřizuje Allegro Retail, a. s. na stejné adrese jako původní Internet MALL, a.s.
Robotický vysavač - ROIDMI EVE Plus - ser. číslo: ***/kod zboží - 6379190
Vrácení peněz zaplacených za zboží. 9 048 Kč.
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
- "vada se neprojevila":
Mimo to platí, že pokud by se vada na zařízení projevovala i přes to, že společnost tvrdí, že se vada neprojevila, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- životnost baterie:
U baterií je nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, po důkladném prověření opakovaných reklamací je ze strany prodejce uznána reklamace výrobku. Zákazník má nárok na Odstoupení od smlouvy a vrácení platby na účet. Budeme zákazníka kontaktovat a dokončíme vrácení výrobku a vrácení platby na účet zákazníka. Přeji pěkný den. zákaznické centrum Mall.cz
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost s dosažením dohody.