Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Brali jsme si úvěr na 14 dní do výplaty. Jenže přítele během té doby vyhodili z práce a ani nedostal zaplaceno a my skončili bez peněz. Zadala sem o splátkový kalendář, protože sem chtěla situaci nějak vyřešit, ale nevyhověli mi. Bohužel jsme s tím nepočítali vůbec a takové věci se prostě dějí a nedokáží je předvídat. Jsem smirena s úroky i včetně nějakých sankcí, jen mi šlo o to tuto situaci prostě nějak vyřešit. Bohužel neúspěšně. Je mi to moc líto a chtěla bych to splatit jen to momentálně nedokážu naráz. Řešíme teď přítele vz práci abychom se z toho nějak vyhrabali. Tyto půjčky krátkodobé se prezentují jako záchrana v nenadálé životní situaci, ale bohužel opak je pravdou.
Krátkodobý úvěr
Přála bych si splátkový kalendář, abychom vzniklou škodu mohli napravit.
|
Tweet |
Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."
Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.
Společnosti Rerum Finance, s.r.o. si uvědomuje, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace a vždy se snažíme najít vhodné řešení. To se podařilo i v tomto případě.
Děkujeme společnosti za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit a stížnost uzavřít.
Opětovně žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Všechno v pořádku. Domluvili jsme se. Děkuji moc.
již bez komentáře
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost. Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.