Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Na den 16.7.2023 jsme měli zakoupenou jízdenku z Olomouce na letiště ve Vídni (odlet na dovolenou), kdy odjezd autobudu měl být ve 2:05 a let pak 7 hod ráno. Chvilku před 2 hod ráno přišla zpráva že spoj je bez náhrady zrušen!!!!! Abychom nezmeškali let a nepřišli o celou plánovanou dovolenou, tak jsme operativně skočili do auta a na letiště dojeli v noci autem. Za jízdy jsme horečně řešili, co udělame na 2 týdny s autem na letišti. Vše jsme stihli, sice s velkým stresem, ale i jsme si nakonec užili dovolenou. A co na to Flixbus? Pouze nám vrátil do haléře peníze za jízdenky, nic víc. Požadovali jsme úhradu parkovného na letišti, cestu autem jsme si vzali na naše triko. Ale z Filxbusu se na nás vykašlali No, já bych očekával, že nám s pokorou to parkovné, kterému jsme se právě použitím autobusu chtěli vyhnout, bez mrknutí oka uhradí.
Neposkytnutí náhrady za náklady spojené se zrušením spoje
Uhradit nám vzniklé parkovné na letišti ve Vídni. V případě velké vstřícnosti i rozdíl mezi cenou jízdenky a cenou za použití soukromého vozidla.
|
Tweet |
Podle Nařízení (EU) č. 181/2011 mají všichni cestující využívající autobusovou linkovou dopravu právo být během celé cesty přiměřeně informováni. Toto právo na informaci mají spotřebitelé i před konáním cesty. Spotřebitel by tedy měl být řádně a včas informován o podrobnostech týkajících se odjezdu autobusu.
V tomto případě se domníváme, že spotřebitel by měl mít právo na náhradu ceny jízdenek, které nevyužil, jelikož mu nebyla řádně poskytnuta služba, kterou si objednal. Z popisu stížnost však vyplývá, že společnost spotřebiteli peněžní prostředky za jízdenky vrátila.
Na zbylou náhradu (proplacení benzínu či parkovného na letišti) však spotřebitel podle našeho názoru právo nemá.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti FlixBus CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.