Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poptavane zbozi nebylo dodano kompletni. Po prvnim telefonu a zaslani cislo objednavky ze to budou resit, mi uz telefon nevzali. Mam podobne zkusenosti jako ostatni hodnotici. Velkym obloukem se teto firme vyhnete.
zbozi nedorazilo kompletni, chybi 2 talire melke 24 (nat 1), 6x talir hluboky 23cm (nat 2) a 4x Mísa kompotová 16cm (nat 6)
Dodat nedodane zbozi nebo vratit penize.
|
Tweet |
Dodání chybějícího zboží z učiněné objednávky je oprávněn požadovat spotřebitel po prodejci na základě argumentu nesplněné jakosti při převzetí podle § 2161 občanského zákoníku ve spojení s § 2169 občanského zákoníku, který upravuje práva z vadného plnění.
Jedná se tedy o reklamační řízení a pro prodávajícího jsou stanoveny lhůty vyplývající z § 19 zákona o ochraně spotřebitele: Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Spotřebitel má v tomto případě nárok na dodání chybějícího zboží. Není-li možná náprava cestou dodání zboží ve správném množství, pak může spotřebitel odstoupit od smlouvy z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí. Rovněž uplyne-li marně lhůta pro vyřízení reklamace, spotřebitel může odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Odstoupení od smlouvy musí kupující uplatnit u prodávajícího, a to prokazatelným způsobem pro případ sporu.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (veřejný seznam ARES). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V této zákonné 6měsíční lhůtě od obdržení zboží, je na prodejci, aby spotřebiteli dokázal, že zboží expedoval v daném množství. Pokud tak neučiní a nedokáže spotřebiteli, že tak opravdu učinil, je jeho povinností dodat chybějící zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.