Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 31.5.2024 jsem na pobočce Liberec koupila os. auto Toyota AygoX, inzerovaná cena vozu 430 000,- Kč. Auto jsem chtěla uhradit částečně akontací a zbytek na splátky. Pracovnice pobočky mi nabídla financování spotřebitelským úvěrem od Monety auto. Celé jednání trvalo zhruba 3h, takže když došlo k podpisům, měla jsem v tom zmatek a už byla unavená-nepozorná. Bohužel. Konečná cena vozu byla nyní 506 548 Kč. A to díky různým doplňkovým službám, které mi pracovnice doporučila buď jako výhodné nebo že je tím podmíněn úvěr atd. Ale řekla, ať se nelekám té vyšší částky, že oni to tak musí napsat a že je to jen kvůli jejich účetnictví. Podepsala jsem tedy program výměna plus 9 999,- Kč, pojištění FEFEND Car Protect DIAMOND 22 100,- Kč, Lokátor EXclusive 2 v hodnotě 34 000,- Kč a k němu balíček Silver III v ceně 11 000,-. Až doma jsem si vše pečlivě prohlédla a zjistila, že je pro mě úvěr velice nevýhodný a úroky 18%!!! Vydala jsem se tedy další den do pobočky Liberec a řekla, že chci od úvěrové smlouvy odstoupit a zrušit doplňkové služby. Bylo mi řečeno, že oni s tím už nic neudělají. Autem, že už jsem odjela a nejde tedy nic rušit. Nebyla ochota vůbec nijak pomoci či poradit. Poslala jsem žádost do banky na odstoupení od spotřebitelského úvěru. Poslala pojišťovně formulář pro odstoupení od smlouvy a zrušení objednávky na instalaci GPS.
Na stránkách dTest vidím, že je nás opravdu víc, kteří se s tímto jednáním společnosti AAA setkali.
Nákup vozu + doplňkové služby
Požaduji zrušení objednávky GPS a s ní související pojištění a balíček silver III, dále zrušení Programu výměna plus.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Helclová,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z oddělení finančních služeb. Informovali mne, že se Vaší věcí zabývali. Věřím, že Vás budou brzy kontaktovat ohledně dalšího postupu. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vážení, od 03. 6. 2024 jsem se snažila se společností AAA Auto domluvit na řešení mého požadavku na zrušení doplňkových služeb a to vždy písemnou formou a email. Odpověď buď nebyla žádná, nebo podobná té, kterou poslali do D-testu, vlastně nic neříkající. Je to jen oznámení, že mě bude brzy pracovník společnosti AAA Auto kontaktovat. Stalo se jednou, že mi s č. tel. 734 394 902 volal pracovník společnosti AAA Auto a velice arogantně mi řekl, že služby zrušit nelze, písemně mi odpověď nedají, protože tento náš rozhovor považuje za dostatečný a s tím hovor ukončil. Tak s tímto přístupem opravdu nejsem spokojená. Požaduji zrušení všech doplňkových služeb a PÍSEMNÉ VYJÁDŘENÍ od společnosti AAA Auto.
Velice děkuji za přístup pracovníkům D-testu.
B. Helclová
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Vzhledem k tomu, že vyjádření spotřebitelky směřuje na společnost, přeřazujeme stížnost na ni, aby mohla reagovat.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.